۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۶۶۷۸۳
نماینده ولی فقیه در سوریه:

هدف اسلام ترویج اخلاق در قالبی نیکو به بشریت است

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: هدف اسلام آن است که اخلاق را در قالبی نیکو به بشریت عرضه کند همانطور که به رسول خدا(ص) نیز می فرماید ای پیامبر اگر خوش اخلاق نبودی مردم از اطرافت پراکنده می شدند چرا که اخلاق هم قلب و هم چهره را گشاده می کند.
طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، عضو اتاق فکر تبلیغ، پیش از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی با بیان این که مسلمان واقعی آن کسی است که خود را در مسیر هدایت الهی و سعادت قرار دهد، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) بزرگترین انسانی است که توانست تا برترین عطیه الهی یعنی اخلاق را کسب کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال به هر بنده ای که او را دوست داشته باشد توفیق خوش اخلاقی و خوش برخوردی عنایت می کند، در مقابل نیز انسانی که نتواند خود را محبوب خداوند متعال قرار داده و رفتارهای شایسته ای داشته باشد، مورد خشم خداوند قرار گرفته و محروم از حسنِ خلق و خوشرویی می شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) به سبب محبوب خداوند متعال شدن نزد درگاه یگانه هستی انسان خوش اخلاقی شد، تصریح کرد: پروردگار نیز در سوره انعام به رسول خدا(ص) می فرماید ای پیامبر تو به سبب رحمت ما انسان خوش زبان، نرم خو و مهربانی شدی و بدون شک این حاصل رحمت و موهبت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان این که برای خوش اخلاق بودن باید رحمت خداوند متعال را مد نظر داشته باشیم، بیان کرد: هدف اسلام آن است که اخلاق را در قالبی نیکو به بشریت عرضه کند همانطور که به رسول خدا(ص) نیز می فرماید ای پیامبر اگر خوش اخلاق نبودی مردم از اطرافت پراکنده می شدند چرا که اخلاق هم قلب و هم چهره را گشاده می کند.

وی افزود: فردی نزد حضرت امیرمومنان(ع) آمد و فرمود اخلاق پیامبر را برای من توصیف کن، در این زمان حضرت علی(ع) به او بیان کردند که همزمان تو نعمت های خداوند را شمارش کن و من از اخلاق پیامبر برای تو می گویم و این نشان می دهد نمی توان اخلاق پیامبر گرامی اسلام(ص) با آن وسعت چهره و خوش اخلاقی را برایش محدودیتی در نظر گرفت. 

نماینده ولی فقیه در سوریه با بیان این که مطابق با همه فرقه های توحیدی عامل جذب پیامبر گرامی اسلام(ص) اخلاق بود، خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص) جز در حوزه بیت المال با هیچ کس بداخلاقی و بد رفتاری نکرده و حتی با مشرکان جامعه زمان خود نیز روش اخلاق مدارانه را همواره در پیش گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان این که در طول تاریخ اسلام عده ای بودند که پیامبر گرامی اسلام(ص) را قبول نداشته اما دوست داشتند تا ایشان را روزی یکمرتبه ببینند و این به سبب خوش اخلاقی و خوش رفتاری ایشان بوده است، یادآور شد: از آنجا که همه انبیا در طول تاریخ اسلام خوش خلق بودند، پیامبر(ص) نیز به عنوان سرآمد آنان نماد همه خوش خلقی هاست.

وی ادامه داد: بدون شک اوج کمال انسانی مدینه فاضله مهدویت بوده و سیره امام زمان(عج) در یک بخش سیره نبوی و در دیگر بخش آن سیره اخلاق و رفتاری است که باید برای همه جهانیان درس و آموزه باشد./202/864/ب1

ارسال نظرات