۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۶۶۷۹۶
دبیر علمی جشنواره علامه حلی مطرح کرد؛

جشنواره علامه حلی موتور محرک پژوهش در حوزه‌های علمیه/ ارسال 16 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا از ارسال 16 هزار اثر به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره علامه حلی خبر داد و گفت: جشنواره علامه حلی موتور محرک پژوهش را در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به حرکت در آورده است.
حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، دبیر علمی جشنواره علامه حلی، امروز، در نشست خبری هشتمین دوره جشنواره علامه حلی، که در سالن جلسات معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه قم برگزار شد، گفت: اختتامیه هشتمین دوره جشنواره علامه حلی با حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه قم و با حضور علما، فرهیختگان و طلاب و 25 آذر امسال در تالار غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم برگزار می‌شود.

دبیر علمی جشنواره علامه حلی بیان کرد: حدود 16 هزار اثر در قالب پایان‌نامه، مقالات، تحقیق پایانی از سراسر حوزه‌های علمیه کشور به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال شده است که از میان این آثار، 62 اثر برتر و برگزیده انتخاب شده‌ است.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا ابراز کرد: از میان 16 هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی، 62 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده‌اند که 27 اثر برگزیده، 21 اثر شایسته تقدیر و 14 اثر شایسته تحسین انتخاب شدند.

مدیر کل ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران به قالب گروه‌های علمی اثار برتر اشاره کرد و گفت: بیشترین آثار برگزیده در گروه‌های علمی به ترتیب کلام، اخلاق، فقه و اصول، حقوق اسلامی، اصول فقه، علوم انسانی و ادبیات است.

حجت الاسلام اسماعیلنیا در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره علامه حلی در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: با هدف تشویق طلاب شهرستان‌های مختلف به پژوهش و نویسندگی طرح گسترش جشنواره استانی علامه حلی در دستور کار دبیرخانه معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه گرفته است، که در سال قبل 15 استان کشور، جشنواره علامه حلی استانی برگزار شد که آثار برتر این جشنواره‌ها به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند.

دبیر علمی جشنواره علامه حلی ابراز کرد: بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره به ترتیب از استان‌های تهران، قم، کرمان، فارس، اصفهان، خراسان و مازندران بوده است، که استان قم با 27 اثر برگزیده، استان اصفهان با 8 اثر برتر و تهران با 7 اثر برتر در هشتمین جشنواره علامه حلی انتخاب شده است.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به افزایش 7 درصدی آثار ارسال شده به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره علامه حلی گفت: 6 هزار اثر از سوی حوزه‌های علمیه خواهران به دبیرخانه این دوره جشنواره علامه حلی ارسال شده است که نسبت به سال دوره قبل رشد 20 درصدی به همراه داشته است، همچنین از سوی حوزه علمیه برادران ده اثر ارسال شده که رشد 25 درصدی نسبت به جشنواره سال گذشته را دارد.

مدیر کل ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران عنوان داشت: از جهت قالب 12 هزار و 503 مقاله، صد و 61 کتاب، 300 پایانامه و 2 هزار 800 تحقیق پایانی به دبیرخانه این دوره جشنواره علامه حلی ارسال شده است.

وی به حضور طلاب کشورهای خارجی در این دوره جشنواره علامه حلی اشاره کرد و گفت: کشور افغانستان با 16 اثر، پاکستان با 6 اثر، کشور عراق با 6 اثر در این جشنواره حضور دارند که 3 اثر  طلابخارجی به عنوان آثار برتر انتخاب شده است.

حجت الاسلام اسماعیلنیا ابراز کرد: در این دوره جشنواره 20 نفر از آثار طلاب خواهر  و 42 اثر از اثار طلاب برادر به عنوان آثار برتر انتخاب شده‌اند.

دبیر علمی جشنواره علامه حلی بیان کرد: از سوی حوزه سفیران هدایت 795 اثر، مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه 489 اثر و جامعه المصطفی(ص) 31 اثر به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره علامه حلی ارسال شده است.

مدیر کل ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران به ویژگی هشتمین جشنواره علامه حلی نسبت به دوره‌های قبل اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های استانی، بازنگری و بروز رسانی ارزیابی آثار، نظارت دقیق بر اثر از ویژگی‌ها این دوره از جشنواره است.

دبیر علمی جشنواره علامه حلی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های نهمین جشنواره علامه حلی اشاره و بیان کرد: در دوره‌های قبل جشنواره علامه حلی حداکثر سن شرکت کنندگان 31 سال اعلام شده بود، اما در نهمین دوره جشنواره علامه حلی سن شرکت کنندگان به 40 سال افرایش یافته است.

حجت الاسلام اسماعیلنیا با بیان در نهمین دوره جشنواره علامه حلی در 26 استان کشور برگزار می‌شود، ابراز کرد: استان‌های کردستان، کرمانشاه، مرکزی، کرمان، اردبیل، چهار محال بختیاری، البرز، لرستان و منطقه کاشان نیز جشنواره علامه حلی برگزار می‌شود و تنها در چهار استان هرمزگان، اردبیل و ایلام و آذربایجان غربی آثار به اندازه لازم نرسیده است و جشنواره علامه حلی در این استان‌ها برگزار نمی‌شود.

وی بیان اینکه در هر دوره از جشنواره علامه حلی موضوعی ویژه‌ای انتخاب می‌شود، بیان کرد: نهمین دوره جشنواره علامه حلی، موضوع «مهدویت، فرصت‌ها، آسیب‌های» برای تمام طلاب و همچنین موضوع «بایسته‌های حوزه‌های انقلاب» برای طلاب سطح سه به بالا انتخاب شده است.

مدیر کل ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران به تفاوت‌های جشنواره علامه حلی با سایر جشنواره‌های علمی کشور پرداخت و گفت: تعداد بالای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی، ارائه کارنامه علمی و پژوهشی به پژوهشگران از ویژگی‌های منحصر به فرد این جشنواره است.

حجت الاسلام اسماعیلنیا جشنواره علامه حلی را مصداق بارز تلاش و عملکرد فرزندان حوزه انقلابی دانست و افزود: جشنواره علامه حلی موتور محرک پژوهش را در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به حرکت در آورده است./998/202/ب3

ارسال نظرات