۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۶۷۸۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت همگانی و رحمت جهانی دو ویژگی مهم پیامبر اکرم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وحدت اسلامی همگانی و رحمت جهانی دو ویژگی مهم حضرت محمد(ص) است؛ به‌ گونه‌ای که رحمت رسول گرامی اسلام جهانی بوده و متعلق به یک اقلیم و قوم خاص نیست.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: دین مبین اسلام و حضرت محمد (ص) تأکید فراوانی بر اتحاد و انسجام بین امت اسلام دارند.

وی با بیان اینکه در واقع وحدت اسلامی و رحمت جهانی دو ویژگی بارز حضرت محمد (ص) است، اضافه کرد: رحمت رسول گرامی اسلام جهانی بوده و به یک قوم و اقلیم خاص تعلق ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) با همه مهربان بود، ادامه داد: رسول گرامی اسلام کانون مهر و محبت بود، به دوست و دشمن عنایت داشت و در سخنان خود هم تأکید فراوانی بر مهربانی با همه به‌ویژه با کودکان داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام در نخستین اقدام وحدت‌آفرین خود پس از هجرت به مدینه اقدام به ساخت مسجد و انعقاد پیمان اخوت و برادری بین مسلمانان کرد.

وی با اشاره به اینکه مسجد جایگاه وحدت در جامعه اسلامی است، اضافه کرد: در مساجد قلوب مسلمانان به یکدیگر نزدیک‌تر شده و جایگاه مناسبی برای رفع مشکلات امت اسلام در بخشهای مختلف است.

توجه به رهنمودهای رهبری شرط اصلی تحقق حوزه علمیه انقلابی است

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای سه‌گانه خراسان به میزبانی خراسان شمالی، اظهار کرد: این اجلاس با شرکت بیش از 180 نفر از مدیران حوزوی در بجنورد به مدت دو روز برگزار شد که خروجی بسیار خوبی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت این اجلاس، اضافه کرد: در اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای سه‌گانه خراسان بر پیگیری و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه خراسان تأکید شد.

وی با یاد‌آوری فرمایشات رهبری در مورد حوزه علمیه انقلابی، افزود: حوزه علمیه انقلابی، حوزه‌ای است که به رهنمودهای رهبری و امام راحل نگاه کند؛ زیرا توجه به رهنمودهای رهبری شرط اصلی تحقق حوزه علمیه انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر اکرام علمای دینی، گرامیداشت یاد و خاطره علمای درگذشته را مهم دانست و گفت: نباید علما و روحانیان خدمت‌گزار را فراموش کنیم؛ چراکه این بزرگان راه سعادت و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت را برای ما ترسیم کردند.

مطالعه کتاب حیات مردم را به سمت سبک زندگی اسلامی هدایت می‌کند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) مرکز خراسان شمالی، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه از رویدادهای مهم فرهنگی استان بوده و تلاشی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه است.

وی با بیان اینکه کتاب نقش ویژه‌ای در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور دارد، تصریح کرد: با وجود این متأسفانه کتاب جایگاه چندانی در سبد خرید خانواده‌ها نداشته و میزان مطالعه کتاب هم در جامعه ما رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کتاب بهترین دوست انسان در همه اوقات است، بر ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید و اضافه کرد: باید معلمان و اساتید، خانواده‌ها، روحانیان و سایر مسؤولان و متولیان، افراد جامعه را به مطالعه بیشتر کتاب تشویق کنند؛ زیرا مطالعه و انس با کتاب حیات مردم را به سمت سبک زندگی اسلامی هدایت می‌کند./9314/201/ب2

ارسال نظرات