۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۶۷۹۴۷
نقوی حسینی:

فردی که فساد مالی دارد نمی تواند نماینده و خادم مردم باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیامبر بنیان گذار بزرگ‌ترین تمدن بشری است، گفت: امروز با اختلاس و اشرافی‌گری نمی‌توان قلب مردم را فتح کرد و کسانی که فساد مالی دارند نمی‌توانند وکلای مردم باشند.
سید حسین نقوی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمعه شب در جشن بزرگ پیامبر مهربانی که در مسجد صاحب الزمان (ع) برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم در یک قوم جاهل و در سرزمین حجاز به رسالت مبعوث شد.

وی افزود: امروز با توجه به سطح آگاهی و دانش آل سعود می‌توان تا حدودی به صفات و جاهلیت مردم حجاز در عصر پیامبر(ص) پی برد.

پیامبر بنیان گذار بزرگ‌ترین تمدن بشری

نقوی حسینی با طرح این سوال که پیامبر اکرم چگونه در بین این قوم جاهل با آن شرایط سخت مبعوث شد و تنها ظرف 23  سال بزرگ‌ترین تمدن بشری را بنیان گذاشتند، بیان داشت: شرایط و جامعه امروز به این رمز گشایی به جد نیاز دارد که چگونه پیامبری که در ابلاغ رسالتش مورد اهانت و تمسخر خاندانش قرار گرفت ظرف 23 سال توانست تمدنی را بنا کند که تمدن بزرگ روم و ایران را به زانو درآورد و امروز نیز حرکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب در پرتوی حرکت رسول اکرم قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که رفتار و برخورد پیامبر(ص) با مردم به گونه‌ای بود که بر قلبها حکومت می‌کرد، گفت: جامعه امروز نیازمند به بازخوانی رسالت پیامبر اکرم(ص) دارد تا از مسیر حق خارج نشود، اگر امام راحل به تنهایی انقلاب اسلامی را آغاز کرد و به سال 57 رساند و پایه‌های دیکتاتوری رژیم شاهنشاهی ایران را که عروسک خیمه شب بازی آمریکا بود را به خاک مالید به این دلیل بود که ایشان دنبال مال اندوزی نبود.

وی افزود: ایشان قبل از وفات شان نامه‌ای به کمیته امداد می‌نویسند و این گونه بیان می‌کنند که "من از مال دنیا یک منزل ارث پدری در خمین دارم و امروز آن را به کمیته امداد واگذار می‌کنم" این رمز پیروزی انقلاب اسلامی است.

با اختلاس و اشرافی‌گری نمی‌توان قلب مردم را فتح کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراف رئیس سازمان سیاه آمریکا مبنی بر این که در تمام این فراز و نشیب دیبلماسی و رفت و آمدها این رهبر ایران بود که پیروز شد، تصریح کرد: امروز نه آمریکا نه 5+1 نه شورای امنبت هیچ یک پیروز نشدند بلکه این رهبر ایران است که پیروز است.

نقوی حسینی با بیان این که مسؤولان و مدیران نظام اسلامی باید خود را خادمان مردم بدانند، گفت: کسی نمی‌تواند با تجمل و اشراف گرایی و داشتن ماشین یک میلیارد دلاری خود را پیرو امام قلمداد کند حتی اگر یادگار امام و از گوشت و پوست ایشان باشد بلکه عمل و رفتار انسان نشان دهنده پیروی کردن از آرمانهای امام راحل است.

وی با تاکید به اینکه مردم امروز از نداشتن ناراحت نیستند بلکه از ظلم، بی عدالتی و وجود فاصله طبقاتی، غارت اموال و دست درازی به بیت المال رنج می‌برند، اظهار داشت: ملت ایران در برابر نداشتن منفعل و ضعیف نیستند، اگر پیامبر(ص) فاتح قلوب مردم بود به این دلیل بود که ایشان نابود کننده فاصله طبقاتی در جامعه بود، امروز با تجمل، اختلاس و فخر فروشی نمی‌توان قلب مردم را فتح کرد.

مردم مسوولان اشرافی‌گر را رها خواهند کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: امروز اگر رییس جمهور مملکت پشت تریبون مجلس حاضر می‌شود و بیان می‌کند که آن هزار میلیارد تومان هزینه‌ای که به 30 نفر بدون وثیقه معتبر داده شده به عنوان وام معوق پرداخت شده، درد بزرگ جامعه اسلامی است در حالی که مردم برای دریافت دو میلیون تومان وام با موانع و مشکلاتی عدیده‌ای روبرو هستند.

وی افزود: عدم بازخوانی سنت و نحوه حکومت پیامبر اکرم(ص) و الگو پذیری از اموری که با اسلام همخوانی ندارند شکست انقلاب را قطعی خواهد کرد امام راحل خطاب به مسؤولان فرمودند: اگر به دنبال دنیا و اشرافیت بروید مردم شما را رها خواهند کرد.

کسانی که فساد مالی دارند نمی‌توانند وکلای مردم باشند

نقوی حسینی مبارزه با فساد را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد؛ اگر نماینده‌ای خود مشکل داشته باشد چگونه می‌تواند بر حقوق مردم نظارت کند و وکیل آنان باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزیری در کمیسیون امنیت ملی حاضر می‌شود و در حضور اعضای کمیسیون از وجود 780 میلیار تومان ثروتش نام می‌برد در حالی که ایشان در سال 60 تنها یک مهندس بوده و هیچ سرمایه‌ای از پدر و مادر به ارث نبرده این درد جامعه و مشکل امروز ما است.

بصیرت در انتخابات ماندگاری انقلاب را تضمین می‌کند

وی با اشاره به اهمیت انتخابات، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: مقاومت ملت ایران جایگاه‌های انتخابی است و این ملت هستند که انتخاب می‌کنند؛ شما مردم در انتخاب خود باید با بصیرت انجام وظیفه کنید تا کسانی انتخاب شوند که بتوانند در مسیر انقلاب قانون گذار و مجریان خوبی باشند./813/پ201/ج

ارسال نظرات