۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۵۵۰
امام جمعه بابل:

شهید مفتح حلقه اتصال میان حوزه و دانشگاه بود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که شهید مفتح حلقه اتصال میان حوزه و دانشگاه بود، گفت: امام راحل با نامگذاری روز شهادت شهید مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه این روز را مبدأ همفکری، ارتباط علمی و معنوی میان حوزه و دانشگاه کرد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان بسیجی بابل با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: مهمترین شیوه ای که دشمنان در راستای تقابل با امت اسلامی به کار می برند، حربه تفرقه در بین مسلمانان و ایجاد نفرت در میان آنها از یکدیگر است.

وی افزود: وحدت از الزامات استحکام یک جامعه محسوب شده و موجب پویایی، بالندگی و قدرت یک جامعه می شود.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این مطلب که شهید مفتح حلقه اتصال میان حوزه و دانشگاه بود، خاطرنشان کرد: امام راحل با نامگذاری روز شهادت شهید مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه این روز را مبدأ همفکری، ارتباط علمی و معنوی میان حوزه و دانشگاه کرد.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه با توجه به کارکرد و جایگاه آنها در جامعه بیشترین کارکرد را در ساخت آینده جامعه و پیشرفت روزافزون آن فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی طلاب و دانشجویان را مدیران آینده جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و جدایی میان حوزه و دانشگاه است تا روحانی و دانشگاهی دلی پرکینه نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: نباید حوزویان و دانشگاهیان اجازه دهند کسانی در میان این دو قشر فاصله ایجاد کنند، بلکه باید شاهد هم افزایی و همکاری های مشترک میان این دو باشیم.

امام جمعه بابل با اشاره به این مطلب که طلاب و دانشجویان مدیران آینده کشور هستند، تأکید کرد: حوزویان ما در دانشگاه و دانشگاهیان ما نسبت به حوزه باید منعطف شوند و وحدت پیدا کنند.

وی با بیان این مطلب که معنای وحدت این نیست که حوزوی دانشگاهی و دانشگاهی راه حوزه را در پیش بگیرد، افزود: معنی حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه، هماهنگی در اهداف کلی نظام اسلامی و همکاری های مشترک در حوزه های مختلف برای رسیدن به اهداف بلند نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با خطرناک خواندن رشد جریان های ناهمسو با اهداف انقلاب در میان حوزه و دانشگاه، گفت: جریان های ناهمسو با انقلاب در دانشگاهها در کنار جریان سکولار و لیبرال در حوزه یک خطر جدی در راستای اهداف انقلاب محسوب می شود که وحدت میان حوزه و دانشگاه را دچار مخاطره می کند.

وی ادامه داد: شهدای بزرگی مانند شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر و مفتح از پیشگامان وحدت میان حوزه و دانشگاه بودند و باید مسیر این شهدا در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند./1313/202/ب2

ارسال نظرات