۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۶۹۲۱۸
امام جمعه موقت کرمان:

9 دی روز بصیرت و آگاهی ملت ایران بود

امام جمعه موقت کرمان گفت: نهم دی، روز حماسه مردم شریف ایران اسلامی است؛ این روز از یک طرف برای تاریخ یک عبرت است و از طرف دیگر یک امتحان بود و درس بصیرت و آگاهی را به ملت هدیه کرد.
حجت‌الاسلام مهدي عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان، در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر در مصلی امام علی(ع) گفت: مهمترین و موثرترین چیز در زندگی تقوا است و باید مراقب باشیم و به تقوای خود بیفزایم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان تاکید کرد: یکی از وظایف مومنان، کمک کردن در امور مادی، معنوی و عاطفی به یکدیگر است؛ طبق روایات به شخص پیامبر خوبی ها حضرت محمد مصطفی (ص) می توان در این جهت اشاره کرد.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: تکریم فرد مومن و بزرگ شمردن او وظیفه ای مهم است و همچنین پرهیز کردن از حقیر شدن وی یکی دیگر از اساس اخلاق اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان عنوان کرد: در آموزه‌های اسلامی به عیادت از برادر مومن تاکید فراوان شده است؛ انسان وقتی که به عیادت مریضی می رود، از نظر عاطفی تاثیر هم بر شخص و هم بر خانواده وی می گذارد.

وی ابراز کرد: گشاده رویی و برخورد مناسب سبب می شود که انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و جویای احوال هم باشند.

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: اعتماد کردن به سخن و گفتار مومن باید همیشه مورد توجه قرار گیرد؛ گاهی در جامعه دروغ شیوع پیدا می کند که سبب بی اعتمادی می‌شود.

حجت الاسلام عربپور افزود: فرد نباید تقاضای بی جا از برادر خویش داشته باشد؛ گاهی به دلیل درخواستی بی جا دلخوری به وجود می آید.

وی تأکید کرد: نظم در زندگی باید وجود داشته باشد، که نظم در همه امور نشانه تقوا است و تقوا تنها ذخیره برای قیامت ما است.

حجت الاسلام عربپور با اشاره به روز ثبت احوال، ابراز کرد: کار ثبت احوال بسیار مهم است و نقش اساسی در ارائه آمار دارد.

وی بیان کرد: بعضی ها به بهانه های مختلف نسبت به رشد جمعیت کشور بی تفاوت هستند، طبیعی است که این بی توجهی منجر به کاهش جمعیت می شود.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: سالروز استقرار سپاه در فرودگاه های کشور به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 63، که در اوایل انقلاب و در حال حاضر مبارزه با تروریسم است؛ و این برادران با فداکاری و زحمات فراوان خود امنیت را به جامعه بخشیده اند.

وی اظهار داشت: در قرآن درباره تولد حضرت عیسی مسیح(ع) بهترین آیات در سوره مریم و آل عمران است که به چگونگی باردار شدن حضرت مریم(س)، به دنیا آمدن و سخن گفتن حضرت مسیح(ع) تاکید شده است.

حجت الاسلام عربپور عنوان کرد: از پیروان حضرت مسیح(ع) درخواست می شود که به سخنان ایشان گوش فرا دهند و از کسانی که خود را مدعی پیروان آن حضرت می دانند در خواست می شود که از سران خود بخواهند در مسیر حضرت عیسی(ع) گام بردارند.

وی با اشاره به روز نهضت سواد آموزی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دستور حضرت امام خمینی(ره) نهضت سواد آموزی در کشور برای بیسوادان تشکیل شد.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: روز 9 دی روز حماسه مردم شریف ایران اسلامی است؛ این روز از یک طرف برای تاریخ یک عبرت است و از طرف دیگر یک امتحان بود و درس بصیرت و آگاهی را به ملت هدیه کرد.

وی در پایان گفت: ایستادگی مردم سوریه در مقابل تروریست ها سبب پیروزی و سربلندی آنها شد و حلب همانند خرمشهر آزاد شد./202/972/ب1

ارسال نظرات