۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۶۹۲۶۷
امام جمعه شهر اندیشه:

حیات حقیقی با شناخت امام عصر حاصل می‌شود

امام جمعه شهر اندیشه با بیان اینکه شناخت امام زمان(عج) انسان را به حیات حقیقی سوق می‌دهد، گفت: انتظار فرج افضل اعمال و عملی صالح است و برکات بسیاری برای منتظر به دنبال خواهد داشت و یکی از آن برکات حیات حقیقی است که نصیب منتظر می‌شود.
امام جمعه شهر اندیشه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی مروج، امام جمعه شهر اندیشه، امروز عصر در برنامه عطر عاشقی که با حضور خانواده معظم شهدا و مردم ولایتمدار شهر اندیشه در مسجد سلمان فارسی این شهر برگزار شد، گفت: شیعیان در عصر غیبت باید به امور و وظایف خود آشنا باشند و نسبت به آن شناخت کافی و وافی داشته باشند.

وی شناخت امام عصر(عج) را یکی از وظایف شیعیان بیان کرد و اظهار داشت: همه شیعیان وظیفه دارند در عصر غیبت امام خود را بشناسند زیرا این شناخت، معرفت حقیقی آنان را افزایش داده و مانع گمراهی می‌شود.

حجت الاسلام مروج با تاکید بر اینکه اگر انسان امام عصر خود را نشناسد دچار حیات حیوانی و نباتی شده و فارق از حیات حقیقی است، تصریح کرد: حیات حقیقی سرشار از معنویت و زمینه ساز کمال انسان است و شناخت امام معصوم انسان را به حیات حقیقی سوق می‌دهد.

امام جمعه شهر اندیشه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بارها انسانها را به داشتن حیات حقیقی دعوت می‌کند، گفت: خداوند در سوره انفال می‌فرماید: اگر خداوند و رسولش شما را به انجام اعمال خیر مانند خواندن نماز، گرفتن روزه، دادن زکات و غیره دعوت می‌کند به سبب آن است که شما به حیات حقیقی دست پیدا کنید و از حیات مادی فارق شوید.

وی حلاوت و شیرینی شناخت امام عصر(عج) را توصیف نشدنی بیان و خاطرنشان کرد: اگر کسی اهل شب زنده داری و راز و نیاز باشد و ارتباط خود را با امام معصوم قطع نکرده باشد به یقین شیرینی این شناخت را خواهد چشید.

حجت الاسلام مروج امام زمان(عج) را احیا کننده دین رسول خدا بیان کرد و اظهار داشت: انتظار فرج افضل اعمال و عملی صالح است و برکات بسیاری برای منتظر به دنبال خواهد داشت و یکی از آن برکات حیات حقیقی است که نصیب منتظر می‌شود.

امام جمعه شهر اندیشه با تاکید بر اینکه بهترین دعا در عصر غیبت دعا برای امر فرج است، گفت: از آثاری که انسان می‌تواند در دعای فرج مشاهده کند رفع گرفتاریهایی است که خود دچار آن شده است زیرا امام زمان(عج) فرمودند: من یک لحظه هم شما را فراموش نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه منتظران ظهور افضل بر دیگر انسانها هستند، خاطرنشان کرد: اعمال انسان منتظر افضل بر سایر مسلمانان به شمار می‌رود./202/813/ب1

ارسال نظرات