۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۶۹۳۲۴
رییس اتحادیه علمای مقاومت:

مدعیان مبارزه با طاغوت در سوریه در دامان طاغوت بزرگ قرار دارند

یکی از علمای اهل تسنن لبنان ادعای تروریست ها مبنی بر مبارزه با طاغوت در سوریه را مضحک توصیف کرد و گفت که آنان در دامان طاغوت اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند.
ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد قدس صیدای لبنان برگزار شد، از اختلاف میان پیروان ادیان ابراز تاسف کرد و گفت: اگر مسلمانان و مسیحیان آموزه های موجود در قرآن و انجیل را انجام می داند، اوضاع کنونی آنان بسیار تفاوت داشت اما متاسفانه می بینیم که افتخار به پیامبران و کتاب های دینی و آموزه های دینی تنها در حد شعار باقی مانده است.

وی افزود: در فعالیت های روزانه و تصمیم گیری های سیاسی و تعامل با دیگران کاملا مغایر آموزه های ادیان عمل می کنیم. یکی از این مسائل، بازگشت شعار دوران جاهلیت «به یاری برادرت برس خواه ظالم باشد یا مظلوم».

این عالم لبنانی تأکید کرد که گروه های سیاسی اغلب تصمیم های خود را بر اساس وابستگی می گیرند و از معیارهای حق و باطل کاملا به دور هستند.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: حلب بهترین مثال برای این مساله به شمار می آید چرا که اتهامات و شک و تردیدهای منتشر شده علیه آن با واقعیت مغایرت دارد. این افراد و گروه ها نسبت به مقاومت اسلامی نیز چنین مواضعی اتخاذ می کنند و بدون اینکه به دستاوردهای مقاومت بنگرند به دلیل وابستگی مذهبی و احیانا نژادی مورد هجمه قرار می گیرد.

وی علمای دین به ویژه مسلمانان را به بررسی مجدد توطئه بزرگ 6 سال اخیر علیه جهان عرب و اسلام فراخواند و تصریح کرد: آزادی حلب ضربه بزرگی بر این توطئه وارد کرد و بر این اساس بود که برخی به رسانه های مزدور امپراتورهای بزرگ جهان فشار وارد کرده تا تصویر غیرواقعی از این پیروزی تاریخی انعکاس دهند.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت اظهار داشت: هم اکنون که واقعیت ها آشکار شده است همگان باید به بازبینی تحولات سیاسی و دینی وواقعیت های فتنه و توطئه رخ داده در سوریه بپردازند.

شیخ ماهر حمود گفت: بسیاری از افراد گمان می کردند آنچه در سوریه صورت گرفت یک انقلاب برای اصلاح نظام بود اما واقعیت چیز دیگری است. تروریست ها در سوریه از جملاتی نظیر عدالت و دموکراسی طلبی و مبارزه با طاغوت سر می داند اما نکته خنده دار اینست که مدعیان مبارزه با طاغوت، در دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی که طاغوت اصلی به شمار می آیند، قرار گرفته و پول و سلاح را از آنان دریافت می کنند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات