۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۶۹۴۹۵

راه اندازی رواق خردسال در آستان حضرت معصومه

مسؤول واحد خواهران رواق کودک و نوجوان آستان حضرت معصومه(س) از راه اندازی رواق خردسال در آستان مقدس حضرت معصومه(س) در آینده این نزدیک خبرداد.
رواق کودک و نوجوان حرم حضرت معصومه

فاطمه سادات طباطبایی، مسؤول واحد خواهران رواق کودک و نوجوان آستان حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه درخواست های زائران و مجاوران برای راه اندازی رواق خردسال در آستان حضرت معصومه(س) روبه افزایش بوده و تاکنون درخواست های زیادی در این زمینه شده است، گفت: در حال حاضر رواق کودک و نوجوان، کودکان ۶ تا ۱۱ سال نوجوان ۱۱ تا ۱۶ سال را مورد پذیرش قرار داده و به دلیل کمبود جا امکان پذیرش خردسالان را ندارد.

وی افزود: با راه اندازی رواق خردسال امکان پذیرش کودکان از دو سال به بالا در آستان حضرت معصومه(س) فراهم خواهد شد و برگزاری جنگ های شادی، مسابقات، داستان گویی و نمایش عروسکی از محوری ترین برنامه هایی است که در حال حاضر در رواق کودک و نوجوان آستان حضرت معصومه(س) اجرا می شود.

مسؤول واحد خواهران رواق کودک و نوجوان آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: تمامی برنامه های اجرایی در رواق کودک و نوجوان براساس محتوای تولید شده دینی بوده و در زمینه تولید و استفاده از این محتوا با کارشناسان و روانشناسان عرصه کودک و نوجوان مشورت شده است.

طباطبایی ادامه داد: در حال حاضر رواق کودک و نوجوان به صورت روازنه در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می کند و برنامه های رواق صبح ها از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

وی حلقه آموزشی، انس با کتاب با محوریت مباحث مهدوی، کاردستی با کاغذ یا اریگامی، رنگ آمیزی داستان های قرآنی، کارگاه خلاقیت، سربند با محوریت معرفی رذایل و فضایل اخلاقی از طریق نمایش پانتومیم، ویژه برنامه آکواریوم با محوریت امام شناسی را از دیگر برنامه های محوری رواق برای کودکان و زائران آستان بانوی کریمه (س) عنوان کرد.

مسؤول واحد خواهران رواق کودک و نوجوان آستان حضرت معصومه(س) افزود: در رواق نوجوان نیز برنامه هایی مانند کارگاه نویسندگی خلاق و حلقه های کتابخوانی، نشست صمیمی، کارگاه هنری، مشاوره، طب اسلامی و سنتی و آسیب های فضای مجازی برگزار می شود.

طباطبایی برنامه نیمکت پرسش، جدول احادیث، جورچین، دومینو، واژه باران و برنامه کتاب گردون را از دیگر برنامه های هفتگی رواق نوجوان عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین رواق کودک و نوجوان در مناسبت های خاص برای کودکان و نوجوانان ویژه برنامه های مناسبتی  تدارک دیده و ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و اردوها از دیگر فعالیت های این رواق در آستان حضرت معصومه(س) است.

لازم به ذکر است، کودکان و نوجوانان علاقه مند برای حضور در برنامه های رواق کودک و نوجوان باید به بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) آستان حضرت معصومه(س) مراجعه کنند./968/302/ب3

ارسال نظرات