۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۶۹۶۴۳
معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان:

گرامیداشت 9 دی بزرگداشت ارزشها است

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان 9 دی را از ایام الله سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان و بر ضرورت بزرگداشت این روز تأکید کرد و گفت: گرامیداشت 9 دی بزرگداشت ارزشها است.
9 دی

حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت گرامیداشت حوادث تاریخ اشاره و عنوان کرد: گرامیداشت این ایام برای این است که روزهای تاریخی و سرنوشت ساز فراموش نشود.

وی با اشاره به گرامیداشت ایام محرم و صفر افزود: محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و زنده نگه داشتن یاد اهل بیت(ع) موجب رشد و پیشرفت اسلام ناب و مذهب تشیع شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان بزرگداشت روزهای حماسه ساز تاریخ را فرصتی مناسب برای جلوگیری از فراموشی آنها دانست و گفت: گرامیداشت مناسبتهای تاریخ ساز انقلاب موجب می شود از ارزشها که ثمره آنها انقلاب اسلامی است، فاصله نگیریم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس دو روز سرنوشت ساز در تاریخ سیاسی ایران و اسلام است که یادآوری آنها موجب انتقال آرمانهای انقلاب به نسل جوان می شود و یاد قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیز در ایران و کل جهان زنده نگه داشته می شود.

حجت الاسلام موسوی با تصریح به اینکه 9 دی ماه نیز از ایام سرنوشت سازی در تاریخ انقلاب اسلامی است، بیان داشت: ملت ایران در حماسه 9 دی در برابر استکبار و هجمه های آنان که برای براندازی نظام در پیش گرفتند، ایستادند.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدایی دانست که برای برپایی حکومت اسلامی در برابر استکبار ایستادگی کردند و از آرمانها و ارزشهای انقلاب دفاع کردند، افزود: مردم در 9 دی بار دیگر از دستاوردهای انقلاب که از طریق این ایام الله به نسلها منتقل شده بود، دفاع کردند.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: امروز نیز گرامیداشت حماسه تاریخی 9 دی همچون خلق آن حماسه تاریخ ساز از سوی ملت ایران اهمیت دارد.

وی با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: با توجه به توطئه های دشمن و تلاس برای ضربه زدن به نظام، یادآوری این ایام برای این است که هوشیار بوده و همیشه آماده مقابله با دشمن باشیم.

حجت الاسلام موسوی زنده نگه داشتن یاد و خاطره ملتی که در مقابل ارزشها  ایستادند و با بصیرت و هوشیاری توطئه های دشمن را خنثی کردند مهم ترین پیام گرامیداشت حماسه 9 دی ماه است./9459/302/ب2

ارسال نظرات