۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۷۰۰۸۶

دانشگاه هاروارد پژوهشگر حقوق اسلامی می‌پذیرد

مرکز مطالعات حقوق اسلامی دانشکده حقوق هاروارد در سال تحصیلی ۲۰۱۷ ـ ۲۰۱۸ پژوهشگر در این رشته می پذیرد.
حقوق اسلامی


به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات حقوق اسلامی دانشکده حقوق هاروارد اعلام کرد که در سال تحصیلی ۲۰۱۷ ـ ۲۰۱۸ ضمن اعطای بورس تحقیقاتی و پژوهشی، اساتید واجد شرایط برای تحقیق در حوزه حقوق اسلامی را می‌پذیرد.

این بورس فرصت آن را فراهم می‌آورد تا اساتید و حقوق‌دانان برجسته بتوانند ضمن حضور در دانشگاه هاروارد به پژوهش و تألیف در حوزه حقوق اسلامی و نیز همکاری با مرکز مطالعات حقوق اسلامی دانشکده حقوق هاروارد بپردازند.

مرکز مطالعات حقوق اسلامی دانشکده حقوق هاروارد اعلام کرد که علاقمند به پذیرش متقاضیانی است که در حوزه حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق کودکان، حقوق اقلیت‌ها، حقوق حیوانات، حقوق غذا، حقوق محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، مهاجرت و مهاجران و حوزه‌های مربوطه فعالیت کنند.

این مرکز اعلام کرد که دارندگان مدرک‌های کارشناسی ارشد حقوق (LLM)، دکترا (PHD)، دکترای حرفه‌ای (JD) و دکترای حقوق قضایی (SJD) و یا مدرک‌های معادل را که تمایل دارند یک ماه تا یک سال در دانشکده حقوق هاروارد بر روی یک پروژه مستقل کار کنند، می‌پذیرد.

به پذیرفته‌شدگان در ماه تا ۵ هزار دلار حقوق داده می‌شود.

به نوشته ایکنا، مرکز مطالعات حقوق اسلامی دانشکده حقوق هاروارد در راستای توسعه پژوهش در زمینه حقوق اسلامی و ایجاد دسترسی به منابع میان‌رشته‌ای فعالیت می‌کند و پروژه‌های تحقیقاتی فردی و جمعی متعددی را برگزار و سرمایه‌گذاری می‌کند.

همچنین برگزارکننده سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌هایی در حوزه حقوق اسلامی است و حقوق محلی، ملی، جهانی اقلیت‌ها و اکثریت‌های مسلمان در خاورمیانه، آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا را مورد تحقیق قرار می‌دهد.

به گفته وب‌سایت مرکز مطالعات حقوق اسلامی دانشکده حقوق هاروارد، این مرکز نه هدف دینی و نه حمایت از نهاد خاصی را دارد بلکه تلاش می‌کنند که مطالعه و پژوهش در زمینه حقوق اسلامی را در فضایی باز فراهم آورد./982/ب102/د

ارسال نظرات