۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۷۰۳۵۱
آیت الله علوی گرگانی:

درد دین و انقلاب باعث خروش مردم در 9دی شد

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به حرکت میلیونی مردم در یوم‌الله 9 دی، گفت: درد دین ملت ایران را در یوم‌الله 9 دی به صحنه آورد، حضور میلیونی ملت ایران همه را مات و متحیر کرد چرا که مسأله، مسأله دین بود و دین با کسی شوخی ندارد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ر رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز چهارشنبه در جلسه درس خارج خود با اشاره به حرکت میلیونی مردم در یوم‌الله 9 دی، اظهار داشت: درد دین ملت را به صحنه آورد، حضور میلیونی ملت ایران همه را مات و متحیر کرد چرا که مسأله، مسأله دین بود و دین با کسی شوخی ندارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: دین مقام والایی دارد، تا جایی که معصوم(ع) دین را ناموس مردم معرفی کرده است؛ از این رو ملت ایران اگر احساس کنند خدایی نکرده کسی به دین شان بی‌احترامی کرده است، خودشان اقدام خواهند کرد.

وی با محکوم کردن هتک حرمتی فتنه گران نسبت به مقدسات دینی و انقلابی در سال 88 اظهار داشت:‌ جسات به دین مردم آن هم در ایامی که متعلق به سید‌الشهداء(ع) است، مردم را بسیار آزرده خاطر کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با قرائت آیه «وَ الْفِتْنَهُ اَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ...» تصریح کرد: این که قرآن کریم در آیه 191 سوره بقره فتنه را بالاتر از کشتار می‌داند، به سبب آن است که اگر کسی کشته می‌شود، منش و راهش معین است اما از آنجایی که فتنه مرزی ندارد حق و باطل، همه خواهند سوخت.

وی تأکید کرد: اگر انسان کاری کند که خدایی نخواسته فتنه‌ای به وجود آید، نمی‌توان آن را به سادگی کنترل کرد چرا که دشمنان اسلام با گل‌آلود کردن آب‌ها از وضعیت به وجود آمده ماهی خواهند گرفت همانگونه که ائمه اطهار(ع) به این وسیله آزار دیده‌اند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نیت پاک امام راحل را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حرکت انقلاب اسلامی ایران بر اساس واقعیات بود، اگر حضرت امام خمینی(ره) نیتش پاک نبود هرگز موفق نمی‌شد.

وی ادامه داد: امام راحل با تمام رنج‌هایی که متحمل شد، خداوند متعال او را حفظ کرد و نگهدارش شد تا آن که رهبری ایران را به دست مبارک این مرد بزرگوار فقید داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: در دوران ستم‌شاهی دین اسلام رمقی نداشت، آثاری از دین نبود لذا با حرکت امام راحل و قیام ایشان دین نفس تازه‌ای گرفت و منجر شد تا لباس عزت بر تن ملت ایران شود، خدایی نکرده کاری نکنیم تا پس از مدتی تمام این زحمات از بین رود.  

وی تمام گرفتاری‌های بشر را هوای نفس معرفی و تصریح کرد: تمام مشکلات و مصیبت‌های بشر هوای نفس است. اگر هوای نفس را کنار گذاریم و خواست خدا را ملاک قرار دهیم،‌هیچ برخورد و گرفتاری پیش نخواهد آمد./878/پ202/ج

اکتای بهمنی
ارسال نظرات