۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۰۵۸۴
آیت الله مهدوی:

طرفداری از فتنه گران 88 سبب معیت با آنها در آخرت می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که به شکلهای مختلف از فتنه گران سال 88 طرفداری می کنند در آخرت با آنها محشور می شوند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر زیارت عاشورا که شب گذشته در منزل شخصی وی برگزار شد، گفت: بنیانگذار عمل خیر و عمل شر، در ثواب و گناه ارتکاب کنندگان آن عمل تا روز قیامت شریک است.

وی در ابتدا در تفسیر عبارت«وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُم»، افزود: در این فراز از زیارت عاشورا از خداوند طلب می کنیم لعنت کند افرادی را که آماده کردند مقدمات کشته شدن اهل بیت(ع) را به دست افراد دیگر، یعنی خداوند لعنت کند کسانی را که به افراد دیگر برای کشتن اهل بیت(ع) اقتدار دادند، چرا که اگر این مقدمات فراهم نمی شد، قاتلین توانایی کشتن اهل بیت(ع) را نداشتند.

آیت الله مهدوی در تشریح واژه مُمَهِّد، تبیین کرد: واژه مُمَهِّد از واژه مهاد به معنای فرش گرفته شده است و قرابت معنایی این دو کلمه در این استکه پهن کردن فرش برای فراهم کردن مقدمات توقف افرادی در مکان خاصی است، به همین سبب کسی که مقدمات کاری را فراهم می کند به مُمَهِّد معروف شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه واژه مُمَهِّد از واژه مهد نیز گرفته شده است، ابراز کرد: واژه مهد به معنای گهواره است و به این سبب که آماده کردن گهواره در اصل فراهم کردن مقدمات برای خوابیدن فرزند است، این دواژه با یکدیگر قرابت معنایی دارند.

سنت حسنه و سنت سیئه

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به روایات متعددی از امامان معصوم(ع)، اظهار کرد: مقدمات انجام کارها یا برای به فعلیت رساندن عمل خیر است یا برای به فعلیت رساندن عمل شر است که فراهم کردن مقدمات عمل خیر به سنت حسنه معروف است و فراهم کدن مقدمات عمل شر به سنت سیئه معروف است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان با بیان اینکه مؤسس عمل خیری که در جامعه فراگیر شود در همه ثوابهایی که تا روز قیامت به فعلیت می رسد شریک است، توضیح داد: طبق روایات معصومین(ع) هر کسی بنیان گذار عمل خیر یا شری شود، مادامی که آن عمل خیر و شر در میان افراد به فعلیت می رسد، او در ثواب یا گناه افراد ارتکاب کننده شریک است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان یک مثال تشریح کرد: سازنده بمب اتم اگر می دانسته استکه انفجار این بمب می تواند سبب از بین رفتن میلیونها انسان شود، در همه قتلهایی که تا روز قیامت توسط بمب اتم به وقوع می پیوندد، شریک است.

وی با بیان اینکه از جانب اهل بیت(ع) به ایجاد سنت حسنه توصیه شده ایم، گفت: 25 سال پیش هیأت رزمندگان اصفهان طرح برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا را مطرح کرد و با پشتیبانی برخی و مخالفت برخی دیگر روبرو شد ولی این عمل خیر را انجام داد و در حال حاضر در کل کشور این سنت حسنه جاری شده است.

آیت الله مهدوی بنیاد خیریه المهدی(عج) را بنیانگذار طرح تلاوت قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد معرفی کرد و افزود: 18 سال پیش قصد تعویض قرآنهای مساجد را داشتیم و برای اینکه به مساجد قرآن بدهیم با آنها شرط می کردیم که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء، یک صفحه قرآن تلاوت کنند و آنها نیز برای تعویض کردن قرآنهای مسجدشان، شرط ما را می پذیرفتند، بعد از حمایتهای رهبر معظم انقلاب از این سنت حسنه، تقریباً در تمامی مساجد کشور این کار نیک در حال انجام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قرائت دعای ابوحمزه سابقه ای 120 ساله در اصفهان دارد ولی حدود 55 سال پیش حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری با همتی که ورزیدند باعث قرائت دعای ابوحمزه در شبهای ماه مبارک رمضان به شکل فعلی شدند، تا جایی که در سالهای اخیر در ماه مبارک رمضان در بیش از صد منطقه از شهر اصفهان قرائت دعای ابوحمزه انجام می گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با ابراز انتقاد از افرادی که با پیشنهاد کردن مانتو به عنوان حجاب اسلامی، چادر را از سر زنان برداشتند، تأکید کرد: کسانی که در نوع پوشش زنان جامعه سنتهای غلطی را بنا می کنند در همه گناهانی که به واسطه بد حجابی اتفاق می افتد، شریک هستند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر افزود: این یک قانون الهی استکه فرد بنیانگذار در ثواب و عقاب عمل درست و غلط شریک باشد، پس نباید فکر کنیم تنها کسانی که مباشرت به قتل امام حسین(ع) ورزیدند گناهکار هستند بلکه همه دست اندرکارانی که به مباشران قتل امام حسین(ع) جرأت دادند، در قتل ایشان سهیم هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه مؤسس اصلی ظلم های به اهل بیت(ع) را شورای ثقیفه ای دانست که در روز رحلت پیامبر(ص) تشکیل شد و اذعان کرد: شورای ثقیفه ای که بنیان گذار ظلمهای به اهل بیت(ع) بود، در همه ظلمهایی که به این 14 نور مقدس روا داشتند، سهیم و شریک است.

وی گفت: در جلد 44 بحار الانوار ذیل آیه هشتاد و چهارم سوره بقره که می فرماید«وَإِذْ أَخَذْنَا مِیثَاقَکُمْ لا تَسْفِکُونَ دِمَاءَکُمْ وَلا تُخْرِجُونَ أَنْفُسَکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ ثُمَّ أَقْرَرْتُمْ وَأَنْتُمْ تَشْهَدُونَ» روایتی از امام حسن عسکری(ع) نقل شده استکه خودِ ایشان از پیامبر(ص) نقل می کنند، روزی پیامبر(ص) به مردم فرمودند دوست دارید به شما بگویم یهودیان امت من چه کسانی هستند، مردم عرضه داشتند آری ای رسول خدا، پیامبر(ص) در جواب آنها فرمودند، قومی هستند که خودشان را منسوب به ملت من می دانند ولی ذریه من یعنی حسن(ع) و حسین(ع) را می کشند و سنت و شریعت من را تبدیل می کنند، خداوند آنها را لعنت کند، فرزندی از من قیام می کند و آنها را با شمشیر دوستانش می سوزاند.

آیت الله مهدوی در ادامه روایت افزود: سپس پیامبر(ص) می فرمایند، خداوند لعنت کند قاتلین را و کسانی که با آنها دوستی کردند و کسانی که قاتلین را لعنت نمی کنند مگر در زمان تقیه و صلوات خداوند بر گریه کنان امام حسین(ع) و کسانی که بر دشمنان ایشان لعن و نفرین می فرستند، قاتلان، کمک کنندگان، پیروان و اقتدا کنندگان به قاتلان اهل بیت(ع) از دین خداوند مبرّا هستند، خداوند به ملائکه می گوید اشکی که محبین امام حسین(ع) برای ایشان می ریزند را به نگهبانان بهشت بدهید و نگهبانان بهشت این اشکها را با آب حیات مخلوط می کنند و این آب صدها بار گواراتر می شود و اشک شادی کسانی که در قتل ذریه من شادی می کنند را در آب غسلین، غساق و حمیم می ریزند و آن آب صدها با سوزان تر می شود.

طرفداری از فتنه گران سال 88، سبب معیت با آنها در آخرت می شود

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کسانی که از فتنه گران سال 88 حمایت می کنند در عمل آنها شریک هستند و به جهنم خواهند رفت، مسؤولانی که در سخنرانی خود صحبتی از یوم الله 9 دی نمی کنند قصد پوشاندن فتنه را دارند، البته جای تعجب نیست چرا که برخی از معاونان این مسؤول از فتنه انگیزان سال 88 هستند، افرادی که در روز عاشورای سال 88 سوت و کف زدند، مورد لعن پیامبر(ص) واقع شدند.

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از نماینده شهر رشت در مجلس شورای اسلامی که گفته بود، تا چه زمانی می خواهید از فتنه صحبت کنید، ابراز کرد: کسی که قصد مخفی کردن فتنه 88 را دارد در این فتنه و خونهایی که به ناحق ریخته شد، شریک است./867/201/ب2

 

ارسال نظرات