۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۰۶۲۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب تشریح کرد؛

ظرفیت های فرهنگی و وضعیت توسعه حوزه علمیه شهر خدابنده

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه این شهر حدود 1400 نفر عالم دارد، گفت: تقریبا 900 نفر از جمعیت علمای شهر خدابنده در قم مشغول کسب علم و خدمت در نهادها هستند.
مجمع نمایندگان

حجت الاسلام محمد رضا اسکندری، نماینده طلاب و فضلای خدابنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح ظرفیت های فرهنگی شهر خدابنده پرداخت و اظهار داشت: شهر خدابنده از لحاظ مذهبی در کشور اولین شهر شناخته شده است که یکی از پیامبر های اسلام هم در آنجا دفن است.

وی ادامه داد: این شهر تقریبا 185 هزار جمعیت دارد که مذهب تمام مردم این شهر شیعه است، و از این جهت هیچ مشکلی نداریم، مردم این شهر بسیار ولایی و دارای اعتقادات بسیار خوبی هستند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه این شهر حدود 1400 نفر عالم دارد، گفت: تقریبا 900 نفر از جمعیت علمای ما در قم هستند و در آنجا مشغول کسب علم و خدمت در نهادها هستند.

نیاز منطقه خدا بنده در عرصه گزینش طلاب جدید زیاد است

نماینده طلاب و فضلای خدابنده افزود: شهر خدابنده برای خواهران و برادران حوزه علمیه دارد که مدرسه امام صادق(ع) 150 طلبه از پایه یک تا 6 دارد که این مدرسه ویژه برادران است و نزدیک دو سال است که حوزه علمیه خواهران در این منطقه تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز منطقه خدا بنده در عرصه گزینش طلاب جدید زیاد است گفت: در این شهر متقاضی زیادی برای ورود به حوزه علمیه است، بنابراین باید شرایط و امکانات لازم جهت ورود این افراد مهیا شود، ما الان روستاهای کوچکی داریم که حدود 80 طلبه دارند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه 85 درصد طلاب این منطقه مقلد رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: ما باید در هر حال در هر زمان رهبر معظم انقلاب را تنها نگذاریم، مطیع ولایت فقیه باشیم تا اسلام و مسلمانان ضرر نکنند./875/302/ب3

ارسال نظرات