۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۷۰۶۷۷
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

فتنه امروز تهی کردن انقلاب از بصیرت است

تولیت آ‌ستان قدس رضوی گفت: فتنه امروز تهی کردن انقلاب اسلامی از بصیرتی که توجه به خدا و اعتماد به نفس و اقتدار ملی به شمار می رود است، ما هر جایی یک کار بزرگی کرده‌ایم با فرهنگ بسیج بوده است، گره‌گشایی اقتصادی در ژنو و لوزان نیست بلکه به دست توانای جوانان این کشور خواهد بود.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در تجمع‌ مردم انقلابی تهران که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت 9 دی در مصلای تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه روز 9دی روز تجلی قدرت حضرت حق و روز اظهار ارادت به اباعبدالله حسین(ع) بود، اظهار داشت: این روز در واقع امتداد عاشورا و عاشوریان و روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت است، روز 9دی روز پایان جریان فتنه و در کل روز میثاق با ولایت بود.

وی ادامه داد: 9دی حقیقتا دل‌های عاشق حضرت حق و دلدادگان به ائمه به ارزش‌های انقلاب و میثاق با ولایت و دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی را به نمایش گذاشت، 9دی  مرام و اساس و مبنایی شد که بناهای زیادی را می‌توان بر آن استوار کرد و مهم‌ترین مبنا آن هم بصیرت و میثاق بین مردم و ولی فقیه است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: بر بنای بصیرت خیلی چیزها را می‌توان استوار کرد، مردم از همه اقشار و سطوح با معرفت، حساسیت و تولی نسبت به حق و برائت نسبت به دشمنان دین در صحنه‌ای که لازم است از انقلاب، نظام و ولایت دفاع می‌کنند، دشمن هم در مقابل این حضور حیرت‌زده شد، در واقع با زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی و همچنین احساس مسئولیت این روز را باید برای همیشه به عنوان یک حماسه گرامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یادآور شد: دشمن از ابتدا دشمنی خود را نسبت به انقلاب و نظام نشان داده است اما نه اینکه نخواسته باشد نتوانست کاری کند زیرا ملت ایران قدتمند است، داشتن ذخایر، وابستگی به قدرت‌های بزرگ و داشتن کلاهک‌های هسته‌ای مولفه‌های قدرت دیگران است، این در حالی است که اولین مولفه قدرت در ایران ایمان به خداست که به دنبال آن اولین جبهه انقلاب و حزب الله با این ایمان به خدا به عنوان جلوه‌های بیرونی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: مولفه‌های بعدی قدرت در ایران شامل دین، فقه و آموزه‌های ما از ارزش‌های دینی است، در اصل قدرت ایران به خاطر دلدادگی به آموزه‌های دینی است و این فقه است که ما را قدرتمند کرده است، مولفه دیگر قدرت در ایران امام و رهبری بصیرت آفرین است و دشمن هم به این موضوع اذعان دارد که رهبری می‌تواند تمام نیروی‌ها را برای مقابله با دشمن و همچنین برای پیشرفت کشور بسیج و به کار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مولفه قدرت در نظام ما مردم با بصیرت و اهل خطر کردن در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: مردم آماده و حس خطر کردن از مولفه‌های مهم قدرت ایران است، جوانانی که با آمدن نام دفاع از حرم از یکدیگر پیشی می‌گیرند نشان می‌دهند که این روحیه آمادگی و ایستادگی و مقاومت از مهم‌ترین موئلفه‌های قدرت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به نوشته‌ یک نویسنده‌ی الازهر در رابطه با مقایسه وضعیت مصر با ایران تصریح کرد: نویسنده مصری در این نوشته خود آورده است که سی سال از انقلاب ایران می‌گذرد و در طی این سی سال پرونده ارتباط ایران با آمریکا و اسرائیل بسته شد، این قهر با وقوع انقلاب در ایران کاملا نشان می‌دهد که ایران به چه درجه‌ای از قدرت رسیده است.

دشمن به دنبال تضعیف مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است

وی افزود: امروز اقتدار وضعیت حاکمیت ایران در منطقه و بازیگری در صحنه جهانی نشان‌دهنده وضعیت ایران است و نقطه اصلی هدف ایران هم حمایت از همه مظلومان است، این امر هم در نتیجه قهر با آمریکا شکل گرفته است، باید دانست آمریکا برای چه کشوری گره‌گشایی کرده است که بخواهد برای ما بکند.

عضو هیأت رییسه خبرگان ابراز داشت: دشمن به دنبال آن است که مولفه نظام را در کشور ضعیف کند، اما در سال88 هشتاد و پنج درصد مردم در انتخابات شرکت کردند اما بعد از انتخابات88 دشمن توطئه کرد برای اینکه این شیرینی را در کام ملت تلخ کند و این بار هم دشمن تصور می‌کرد در ایران جای پای پیدا کرده و می‌تواند راهی به پیش ببرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یک لایه از هدف جریان دشمن به انقلاب ایران بود، اظهار کرد: به همین منظور دشمن در انتخابات ایران از ناحیه کسانی که رای نیاوردند موضوع تقلب را اعلام کرد، مسئله تقلب در انتخابات کلید خورد تا تردید در مردم ایجاد شود، در واقع هدف ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به دست اندرکاران در سی سال انقلاب بود، رهبری هم در این شرایط در یک جلسه چند ساعت از منتخبین خواست تا اسنادی که نشانگر تقلب است بیاورند اما اتفاقی رخ نداد.

تقلب در انتخابات 88 اسم رمز بود

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: بعدها مشخص شد که تقلب اسم رمز بوده تا مردم به خیابان‌ها بیایند، در این راه یک عده از مردم هم با تردید مواجه شدند و بر موج این فتنه سوار گشتند، در همین راستا رهبری در نماز جمعه فرمودند آغاز با شما است اما کار از دست شما خارج می‌شود، در امتداد فتنه دیدیم که اصل نظام را نشانه گرفتند و روز خواری در ماه رمضان و بی‌حرمتی به ساحت امام حسین(ع) را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه دلدادگان به حزب الله یا دلداگی به حزب الشیطان در قرآن نیز آمده است، تصریح کرد: در این فتنه که اینگونه شکل گرفت نمونه‌های کودتا نرم و مخملی که در دیگر کشورها رخ داده است دیده می‌شد، این ملت اعتماد به فرآیند انتخابات و دست اندرکاران داشتند و بصیرت مردم پادزهر این فتنه شد.

نماینده خبرگان رهبری بیان کرد: هواهای نفسانی ریشه در فتنه داشت، رهبری از جمهوریت نظام دفاع کردند و برخی هم پشت خط امام خود را مخفی کردند در حالی که شاخص خط امام وحدت امت اسلامی و شناسایی استکبارستیزی بود و در راس آن اعتقاد به ولی‌فقیه وجود داشت، در واقع جهاد کبیری که رهبری بیان کردند منظور به برخی افراد بود که به استکبار روی نیاورند و در مسیر خدا پافشاری کنند و به دشمنان دست دوستی ندهند.

گره‌گشایی اقتصادی در ژنو و لوزان نیست

وی با بیان اینکه مذاکره آری اما مذاکرکننده‌ها باید نسبت به دشمن خشم داشته باشند، خاطرنشان کرد: فتنه امروز تهی کردن انقلاب اسلامی از بصیرتی که توجه به خدا و اعتماد به نفس و اقتدار ملی است می‌باشد، یادمان باشد ما هر جایی یک کار بزرگی کرده‌ایم با فرهنگ بسیج بوده است، گره‌گشایی اقتصادی در ژنو و لوزان نیست بلکه به دست توانای جوانان این کشور خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حقوق شهروندی، رفع فقر، ایجاد اشتغال برای جوانان را مهم‌ترین حقوق دفاع از عزت ملی می‌دانیم و معتقدیم مسئولان بدانند آنچه برای حفظ این ملت مهم می‌باشد خدمتگزاری خالصانه برای رفع مشکلات مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه درس اجتماعات  این است که با چشم دل باید به موضوعات نگاه کرد، تصریح کرد: اگر بینش وجود نداشته باشد و راه زندگی را ندانیم و همچنین دوست و دشمن را نتوان تمیز داد نمی‌توان به راه درست رفت، به همین منظور چشم دل از چشم ظاهری مهم‌تر است، در مقابل بدعت‌ها تنها با بصیرت می‌توان ایستادگی کرد.

وی در پایان گفت: آنچه نجات‌دهنده جامعه امروز ما است رصد دشمن، زمان‌شناسی، دشمن شناسی و حرکت به موقع و سمت‌گیری درست است، اگر دشمن انقلابیون را می‌خواهد به بند بکشد و رهبران شیعه در کشورهای دیگر را حصر کند بداند که نمی‌تواند حرکت طوفانی حق خواهی را به حصر ببرد، در قرآن آمده است مقاومت مردان و زنان صبور عامل موفقیت خواهد بود./816/پ201/ج1

ارسال نظرات