۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۷۱۰۱۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب تشریح کرد؛

فعالیت های فرهنگی حوزه های علمیه بیرجند و نهبندان

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه امروزه حوزه علمیه بیرجند فعالیت های بسیار خوبی دارد، گفت: حوزه بیرجند حدود 700 طلبه خواهر و برادر دارد و در زمینه رشداین طلاب بسیار موفق عمل کرده است.
مجمع نمایندگان

حجت الاسلام حسن بارانی، نماینده طلاب و فضلای بیرجند و نهبندان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح ظرفیت فرهنگی و وضعیت خوسف حوزه های علمیه در شهرهای بیرجند و نهبندان پرداخت و اظهار داشت: بیرجند از ایام قدیم مرکز تربیت علمای بزرگی همچون حضرت آیت الله سید حسن سهامی، آیت الله شیخ جواد عارفی و آیت الله شیخ محمد باقر آیتی بوده است.

وی ادامه داد: بیرجند یک حوزه علمیه مرکزی بنام مدرسه معصومیه دارد که بسیارقدیمی است که طلاب تا نزدیک به مسائل اجتهاد درس می خواندند و رشد علمی بسیاری داشتند و برای تکمیل تحصیل درس خود به نجف می رفتند.

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه امروزه حوزه علمیه بیرجند فعالیت های بسیار خوبی دارد، گفت: حوزه بیرجند حدود 700 طلبه دارد که در زمینه رشد طلبه های خواهر و برادر موفق عمل کرده است، ولی حوزه علمیه خواهران هم در شهرستان ها کمتر یافت می شود.

استاد سطح عالی حوزه افزود: اگر حوزه علمیه خواهران هم مانند حوزه علمیه برادران در بیرجند باشد با توجه به اینکه استادان بیرجندی هستند، طلاب رشد بیشتری می کنند، یعنی باید بحث تمرکز حوزه ها در مرکز شهر استان اتفاق بیافتد تا شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه عنوان کرد: مرحوم آیت الله عبادی(ره) حوزه علمیه خواهران را در خوسف رونق دادند چون معتقد بودند خواهران تا مرحله ای که درس بخوانند کافی است و در جامعه کارایی دارند و می توانند در تقویت افراد و نسل های آینده مؤثر واقع شوند.

حجت الاسلام بارانی رمز موفقیت حوزه علمیه را در گذشته حضور اشخاصی مانند آیت الله سهامی در این حوزه دانست و ابراز داشت: امروز حوزه علمیه بیرجند باید از علمای قم دعوت کند و از ایشان بخواهد تا در این شهر ساکن شوند چرا که این مسأله سبب رشد و شکوفایی حوزه علمیه بیرجند خواهد شد./875/302/ب3

ارسال نظرات