۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۱۱۳۰
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

تمسک به ولایت اساس بصیرت مؤمن است

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که لغزش بزرگان اقوام مقدمه ریزش‌های سرنوشت‌ساز تاریخی بوده است، گفت: وظیفه مردم در چنین شرایطی این است که باید به‌حق تمسک جسته و سوابق افراد را ملاک تحلیل خود قرار ندهند؛ البته سوابق محترم است تا زمانی که از سوی صاحب این شأن به‌وسیله آن‌ها به ارائه حق پرداخته شود.
ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نظری امروز در سخنرانی مراسم زمزم معرفت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به حماسه‌های نهم و 19 دی اظهار داشت: از نهم دی تا 19 دی که دو حماسه بزرگ در شهر مقدس قم رقم خورده و در تاریخ قم به عنوان افتخار ثبت شده است، باید هرسال باشکوه و برکت عظیم‌تری در بین مردم برگزا شود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که روز بصیرت و دهه بصیرت درس‌های تاریخی در قلب خود دارد، گفت: بصیرت در مبانی اسلامی حقیقت دشمن‌شناسی است؛ بر این اساس اگر مردم مؤمن و امت‌های اسلام ایدئولوژیک ساختاری عناد دشمن را به‌درستی درک کنند، بصیرت حقیقی در بین امت اسلامی شکل خواهد گرفت.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که حماسه‌های نهم و 19 دی نماد بصیرت امت اسلامی است، عنوان داشت: دوستان انقلاب و نظام اسلامی باید متوجه این حقیقت باشند که همواره از سوی دشمن مورد تحدید قرار دارد؛ بر این اساس شیطان در قلب انسان نفوذ کرده و هوای نفس مؤمن را به ساحت مبانی می‌کشاند که خود او هم متوجه حقیقت آن نیست چنانچه در کنار خطر شیاطین انسی در قرآن کریم مورد تأکید قرارگرفته است.

کارشناس برنامه تلویزیونی زمزم معرفت با بیان این‌که اساس فتنه از زمان رسول اکرم(ص) از سوی برخی از منافقان رقم خورده است، ابراز داشت: حقیقت‌های تاریخی مانند ابوموسی اشعری یا طلحه و زبیر از مصادیقی هستند که مطالعه تاریخ آنان به مؤمن می‌آموزد؛ اساس فتنه از برخی از بزرگ‌نماهای بی‌بصیرت و یا حتی منافق در طول تاریخ شکل‌گرفته است.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به این‌که لغزش بزرگان اقوام مقدمه ریزش‌های سرنوشت‌ساز تاریخی بوده است، گفت: وظیفه مردم در چنین شرایطی این است که باید به‌حق تمسک جسته و سوابق افراد را ملاک تحلیل خود قرار ندهند؛ البته سوابق محترم است تا زمانی که از سوی صاحب این شأن به‌وسیله آن‌ها به ارائه حق پرداخته شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) مردم و انتخاب صحیح مردم را بصیرت و دشمن‌شناسی اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: در مواقع فتنه و فضای غبارآلود آن حقیقت تشخیص سخت است، باید انتخاب برمدار حق صورت پذیرد؛ برمدار این راهبرد تمسک به ریسمان محکم الهی در بین امت‌های اسلامی که همان حقیقت ولایت است تنها راه یافتن حقیقت در فضای فتنه است.

وی افزود: باید توجه داشت همراهی دشمن‌های مبین و روشن اسلام با گروه‌های مختلف موجود در فضای فتنه یکی از ملاک‌های تشخیص حق است؛ چنانچه که امام خمینی(ره) فرموده‌اند: هرگاه دیدید که دشمنانتان از کار شما راضی و خوشحال هستند بدانید که اشتباه کرده‌اید و هرگاه دیدید از رفتار شما عصبانی هستند بدانید که در صراط مستقیم قرار دارید.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب بیانات در دیدار مردم اصفهان که در تاریخ 26 آذرماه سال جاری برگزار شد بصیرت را چنین تشریح فرمودند«ازجملهٔ چیزهایی که امروز لازم است، بصیرت سیاسی است؛ بصیرت سیاسی ببینید؛ وقتی بصیرت باشد، انسان می‌تواند محیط پیرامون خود و محیط‌های دور و نزدیک را بشناسد؛ بصیرت یعنی این؛ وقتی بصیرت نباشد، انسان مجذوب یک‌چیزی می‌شود که واقعاً جاذبه‌ای ندارد؛ یک عدّه‌ای مجذوب آمریکا هستند، اما این مجذوبیت، مجذوبیت دروغین است؛ هیچ جاذبه‌ای ندارد. حالا این‌ها را ما می‌گفتیم؛ بعد دیدید که در این انتخابات، برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی همان کشور آمدند همان چیزهایی را که ما می‌گفتیم، بیشتر یا دو برابر و یا چند برابرش را گفتند. این رئیس‌جمهوری که در آمریکا انتخاب‌شده است، می‌گوید اگر آن پولی که در این چند سال ما آمریکایی‌ها خرجِ جنگ کردیم، می‌خواستیم در داخل آمریکا مصرف کنیم، دو بار می‌توانستیم آمریکا را بسازیم و این‌همه جادهٔ خراب، این‌همه پل خراب، این‌همه سد خراب، این‌همه شهرِ خراب، این‌همه فقیر در آمریکا نداشتیم. آن‌کسانی که مجذوب آن نقطهٔ خیالی هستند، این‌ها را حاضرند بفهمند؟»

معظم له در ادامه فرمودند«این خرابی‌ها در آن کشور وجود دارد و پول آن کشور صرف کارهای غیر شرافتمندانه می‌شود؛ آیا این جنگ‌هایی که او می‌گوید ما چند تریلیون دلار خرجش کردیم -می‌گوید چند هزار میلیارد دلار خرج کردیم- این‌ها جنگ‌های شرافتمندانه‌ای بوده؟ جنگ هم دو جور است؛ یک جنگ، جنگ شرافتمندانه است که انسان به قوانین انسانی احترام می‌گذارد. خب یک دشمنی به انسان حمله کرده، انسان در مقابل او مجبور است بجنگد؛ این جنگ، شرافتمندانه است؛ امّا آن جنگی که آمریکا در این چند سال در این منطقه به راه انداخت، جنگ شرافتمندانه نبود. خانه‌های مردم را خراب کردند، چندین ده هزار غیرنظامی را کشتند، زن‌ها را کشتند، بچه‌ها را کشتند، بمب ریختند، مجلس عزا را و مجلس عروسی را بمباران کردند، زیرساخت‌های چند کشور را خراب کردند. شما ببینید این‌ها بر سر لیبی و بر سر سوریه و بر سر عراق و بر سر یمن و بر سر افغانستان چه آوردند! این چند تریلیون، خرج این چیزها شده. این‌ها حرف‌هایی است که ما همیشه می‌گفتیم. بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او دربارهٔ شما چه فکری دارد، بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد؛ این بصیرت است. توقع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این بصیرت را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت رادارند؛ تعجّب است! مردم معمولی و توده‌های مردم این بصیرت سیاسی را دارند اما بعضی از نخبگان ما با تکیه‌بر توهماتی که دارند، این بصیرت را ندارند.»/837/202/ب3

ارسال نظرات