۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۷۱۲۳۱

كارگاه آموزشي تقريب مذاهب در زيمبابوه برگزار شد

آيين پاياني اختتاميه دوره يك هفته‌اي تقريب مذاهب به همت پژوهشگاه مطالعات تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در مسجد آل محمد شهر حراره برگزار شد.
تقريب مذاهب

به گزارش خبرگزاری رسا، اختتاميه دوره يك هفته‌اي تقريب مذاهب به همت پژوهشگاه مطالعات تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در مسجد آل محمد شهر حراره برگزار شد.

مختاري، رييس پژوهشگاه مطالعات تقريبي در سخنراني خود در اين مراسم كه روز يازدهم دي و با حضور شخصيت‌هاي مسيحي، سني، شيعه و صوفي حضور برگزار شد، ضمن اشاره به آيات قرآن، اسلام را ريسمان الهي دانست كه همه بايد بر محور آن متحد شوند.

وي سپس جريان‌هاي تكفيري را مانع وحدت اسلامي برشمرد و اظهار اميدواري كرد كه همزيستي شيعه، سني، صوفي و مسيحي در كشور زيمبابوه ادامه يابد.

همچنين در اين مراسم گواهينامه اختتاميه دوره به تمامي شيوخ شركت‌كننده در دوره از سوی پژوهشگاه مطالعات تقريبي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي اهدا شد و از شركت‌كنندگان در دوره تقدير به عمل آمد.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رونمايي از از كتاب «سيره النبي في مصادر المذاهب الاسلاميه» از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود كه در رسانه‌هاي رسمي مكتوب و تلويزيون ملي كشور زيمباوه، انعكاس يافت./982/ب102/د

ارسال نظرات