۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۴۶۲
راشا تودی:

ترامپ باید اشتباهات اوباما را اصلاح کند

با نزدیک شدن به زمان آغاز بکار رسمی دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور جدید آمریکا، مردم این کشور توصیه‌های خود را آغاز کرده و از وی می‌خواهند که به وعده‌های خود عمل کرده و اشتباهاتی را که اوباما مرتکب شده، اصلاح و تصحیح کند.
ترامپ


به گزارش خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن به زمان آغاز به کار رسمی «دونالد ترامپ» به عنوان رییس‌جمهور جدید آمریکا، مردم این کشور توصیه‌های خود به وی را آغاز کرده‌ و از او می‌خواهند که به وعده‌های خود عمل کرده و به آمریکایی‌ها فکر کند و اشتباهاتی را که «باراک اوباما» رییس‌جمهور وقت آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده، تصحیح کند.

شماری از مردم آمریکا اخیرا در تماس با شبکه «آر.تی» گفته‌اند: باراک اوباما اشتباهات و خطاهایی را مرتکب شده که دولت جدید آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» باید آن‌ها را اصلاح و تصحیح کرده و اقدامات و تدابیر جدیدی را در زمینه سیاست داخلی و خارجی آمریکا در پیش بگیرد.

«رولاند مانی» نظامی اهل تگزاس سیاست بین‌المللی اوباما را که در اواخر دوران ریاست جمهوری خود اقدام به تصویب تحریم‌های جدید علیه روسیه و اخراج 35 دیپلمات روس کرده، به باد انتقاد گرفته است.

این مخاطب شبکه آر.تی معتقد است که تصمیم اوباما در اعمال تحریم علیه روسیه اقدامی نامعقول و احمقانه است که به روابط میان دو کشور لطمه می‌زند و امیدوار است که ترامپ این تحریم‌های ضدروسی را لغو کند.

این نظامی همچنین امیدوار است که رییس‌جمهور جدید آمریکا به وعده‌های انتخاباتی خود به ویژه در زمینه بازار کار و محدودیت ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک عمل کند.

وی به ترامپ توصیه می‌کند که در راستای منافع آمریکایی‌ها قدم بردارد و به مشکلات داخلی کشور بپردازد و می‌گوید: در شرایطی که اوباما نگران س.ریه و عراق است، پلیس آمریکا اقدام به اعمال خشونت علیه مردم می‌کند.

این نظامی همچنین اظهار می‌دارد که پس از آغاز بکار رسمی ترامپ در 20 ژانویه جاری انتظار تغییر غیرمنتظره در سیاست واشنگتن را ندارد و اصلاح اشتباهات دولت اوباما زمان‌بر خواهد بود.
دونالد ترامپ که بدون هر گونه سابقه تصدی مناصب سیاسی یا نظامی به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده، 20 ژانویه جاری رسما کار خود را به عنوان رییس‌جمهور جدید آمریکا و جانشین باراک اوباما آغاز خواهد کرد.

از جمله مواضع سیاسی ترامپ تجدید مذاکرات تجاری آمریکا با چین، مخالفت با چند توافق گوناگون تجارت آزاد همچون شراکت ترانس-پسیفیک، اجرای سفت و سخت‌تر قوانین مهاجرتی آمریکا و ساختن دیواری در امتداد مرز مکزیک و آمریکا، اصلاحات در مراقبت از کهنه سربازان، جایگزینی لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه و کاستن از مالیات‌ها است.

به نوشته فارس، ترامپ در سیاست خارجی نیز از شیوه عدم مداخله، افزایش هزینه‌های نظامی، «غربالگری مفرط» مهاجرین به منظور مقابله با تروریسم و اقدام نظامی تهاجمی علیه داعش حمایت می‌کند.

او خود را فردی محافظه‌کار می‌داند و ایدئولوژی او از سوی دانشوران و صاحب‌نظران پوپولیستی، محافظت‌گرایانه و ملی‌گرایانه توصیف شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات