۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۷۲۲۷۰
امام جمعه موقت تبریز:

نتیجه بررسی حادثه قطار تبریز مشهد سریعتر مشخص شود

آیت الله آل هاشم با اشاره به چهلمین روز جانباختگان حادثه ریلی تبریز مشهد، گفت: باید هر چه زودتر تکلیف حادثه ریلی تبریز مشهد و مقصران آن مشخص شود، برای شناسایی و تشخیص مقصران و خاطيان این حادثه اقدامات بسیاری صورت گرفته است اما باید نتیجه سریعتر به اطلاع مردم رسانده شود.
آیت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به برگزاری با شکوه سالروز بصیرت، اظهار داشت: مردم فهیم و هوشیار ایران اسلامی در ۹ دی با تعبیت از ولایت فقیه آتش فتنه را خاموش کردند.

وی با بیان این که بصیرت و هوشیاری ملت ایران با رهبری بی بدیل مقام معظم رهبری سبب خنثی شدن توطئه های استکباری شد، تصریح کرد: این روز بزرگ در تاریخ ماند و جزء ایام الله در نظام  اسلامی شد تا دشمن نیز همیشه در خاطر داشته باشد که با ملتی بزرگ و با ایمان طرف است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به چهلمین روز جانباختگان حادثه ریلی تبریز مشهد، تأکید کرد: باید هر چه زودتر تکلیف حادثه ریلی تبریز مشهد و مقصران آن مشخص شود، برای شناسایی و تشخیص مقصران و خاطيان این حادثه اقدامات بسیاری صورت گرفته است اما باید نتیجه سریعتر به اطلاع مردم رسانده شود.

وی سالروز دستور کشف حجاب از سوی رضا شاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این عفت و تقوای زنان ایران بود که سبب مابودی قلدرهایی چون رضا شاه و پسرش شد، در این روز به دستور رضا شاه چادر و روسری از سر زنان کنده شد و در برابر چشمان آنها سوزانده شد، اما این رضا شاه بود که متزلزل شد و از میان رفت.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه ساگرد قیام مردم قم نزدیک است، ابراز داشت: این قیام بزرگ الهامی برای ملت ایران بود تا قیامهای بزرگ دیگری نیز در شهرای مختلف به حرکت افتد تا چهره ملعون پهلوی از میان برچیده شود، تبریز اولین شهری بود که چهلم شهدای قم را بر گزار کرد و سبب شد تا طومار پهلوی چیده شود.

وی ادامه داد: وحدت و اتحاد میان مسؤولان کشور یک ضرورت است و هر گونه اختلافی باید در میان خودشان حل شود نه آنکه رسانه ای شده و موجبات آزردگی ملت را به دنبال داشته باشد و برخی میز سوء استفاده کنند، مسؤولان باید با یکدیگر همیار بوده تا مشکلات کشور را حل کنند.

این استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب سبب خواهد شد تا کسانی را انتخاب کنیم که دلسوز ملت ایران و آینده کشور باشد، کسانی باید انتخاب شوند خدمت به مردم را در کنا ارتقا و پیشرفت کشور  مد نظر داشته باشد.

وی با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)، گفت: از جمله توصیه های این امام همام آن بود که با وجود قدرت به گناه، معصیت نکنید و به حقیقت نماز متوجه باشید، همچنین سالگرد شهادت حضرت معصومه (س) نیز نزدیک است، در تاریخ اسلام دو خواهر هستند که مسیر نورانی برادران خود را تداوم بخشیدند، حضرت معصومه(س) و حضرت زینب کبری(س) با شجاعت خود نور امامت را روشن نگاه داشتند./201/854/ب1

ارسال نظرات