۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۷۲۲۷۱
روزنامه اسپانیایی:

جمعیت مسلمانان در کوبا افزایش یافته است

روزنامه 'اسلام امروز' چاپ اسپانیا در گزارشی از افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در کشور کمونیستی کوبا خبر داد .
مسلمانان در کوبا

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه 'اسلام امروز' نوشت: در حال حاضر در کوبا، 9 هزار مسلمان زندگی‌ می‌ کنند و هرچند که بخش کوچکی از جمعیت 11.3 میلیونی این کشور را تشکیل می‌ دهند، یک افزایش قابل توجهی‌ نسبت به حدود 12 نفری که در اوایل سالهای 90 میلادی در کوبا زندگی‌ می‌ کردند، است.

«مایکل لئو اوونس» استادیار علوم سیاسی دانشگاه 'اموری' آتلانتا در آمریکا در این مورد می‌ گوید:'حزب کمونیست برای گشایش تکثر مذهبی‌ تصمیماتی اتخاذ کرده و در این راستا،اسلام به طور طبیعی در کوبا رشد خواهد کرد'.

این روزنامه به نقل از «جوآن آلوادو» یک عکاس خبری که در بارسلون مستقر است ادامه داد: بدین جهت یک میراث طولانی اسلام در کوبا وجود ندارد، بسیاری از مسلمانان این جزیره‌ آمریکای لاتین، کسانی‌ هستند که پس از صحبت با دانشجویان و دیپلمات هایی‌ که از کشورهای اکثرا مسلمان می‌ آمدند، به دین اسلام ایمان آوردند.

«عثمان ریس» یکی‌ از کسانی‌ که آلوادو از وی عکس گرفته، در ژوئن سال 2015 به اسلام ایمان آورد، وی می‌ گوید که دین اسلام به او کمک کرد که خود را 'آزادتر' احساس کند.

ریس در نزدیکی‌ شهر 'کاماگو ای' واقع در مرکز کوبا و جایی‌ که مسلمانان محلی در سال 2000 میلادی یک منزل شخصی‌ را به یک مسجد کوچک تبدیل کردند، زندگی می‌ کند.

آلوادو اشاره کرد: به رغم اینکه مسلمانان کوبایی جزو گروه دینی هستند که بیشترین رشد را در جهان داشته، به نظر می‌ رسد که آنها حتی برای خود کوبایی ها نیز نامرئی هستند.

وی گفت: هیچکس در هاوانا، حتی دوستان کوبایی من، نمی‌ دانستند که مسلمانان در کشورشان زندگی‌ می‌ کنند.

به نوشته ایرنا، این عکاس خبری یادآور شد که بر اساس گزارش مرکز تحقیقات 'پیو'، جمعیت مسلمان در سال 2050 میلادی 73 درصد افزایش خواهد داشت.

روزنامه ادامه داد: در اوایل دهه 1990، اندک شهروندان مسلمان کوبایی در معرض تعقیب احتمالی‌ از سوی رژیم کوبا به دلیل دینشان قرار داشتند و اکثر آنها به طور خصوصی، احکام دین را انجام می‌ دادند زیرا افراد کمی‌ بودند که بتوانند در مورد دین جدیدشان، چیزی را به آنها بیاموزند. اکنون آنها رهبر، اساتید و یک عبادتگاه بزرگ که در ژوئن سال 2015 در هاوانا افتتاح شد را دارند./982/ب102/د

ارسال نظرات