۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۸۶۷

مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در آمل برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن با حضور علما و دانشجویان یمن و مدیران و مردم در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل برگزار شد.
آمل آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن مدفون شده در آمل در بقعه متبرکه ناصرالحق این شهرستان و با حضور علما و دانشجویان یمن و مدیران و مردم برگزار شد.

پیکر مطهر شهیدان محمد احمد حسین‌الفخری، شهید علی‌ محمد علی‌احمد المروانی، شهید عاطف علی حزام‌البشاول و شهید اکرم محمد محمدالغفاری با حضور مردم ولایتمدار در سال گذشته و با حضور شخصیت های مذهبی و دینی ملی و بین المللی در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل به خاک سپرده شد.

حسن بن علی اطروش ملقب به ناصر الحق یا ناصر کبیر از نخستین مروجان اسلام شیعی در منطقه طبرستان یا مازندران قدیم بوده که برای نخستین بار حکومت اسلامی را در آمل بناکرده و بعنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌ های دیلمان، گیلان و طبرستان است که هم‌ اکنون مزارش در محله پایین بازار آمل جای دارد.

حسین اکبری، کارشناس سیاسی منطقه خاورمیانه در این مرسام با اشاره به اینکه به بوجود آمدن انقلاب اسلامی سبب شد تا معادلات جهان برهم بخورد، گفت: جهان دوقطبی بلوک غرب و شرق بود و با پیروزی انقلاب بلوک غرب به خیال اینکه ایران نمی تواند روی پای خود بایستد و به سمت بلوک شرق خواهد رفت تصور داشتند و این در حالی بود که امام خمینی(ره) شعار نه شرقی نه غربی را سر دادند.

وی یادآور شد: حدود 30 سال قبل همه متفکران جهان در تل آویو جمع شدند تا درباره انقلاب اسلامی، مقاومت و شیعه بحث کنند و در زمان جیمی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا بعنوان یک برنامه به دانشگاه هاروارد داده شد که در این راستا برنامه ریزی کنند.

کارشناس سیاسی منطقه خاورمیانه ادامه داد: آمریکا توانست در 80 کشور وارد شود و از یک کشور مانند عراق نتوانست تسلط پیدا کند که خارج شد و این از تفکر بسیجی بود که این تفکر هم در سوریه جاری و سبب پیروزی شده است.

اکبری اظهارداشت: رژیم سعودی 50 سال بر یمن سیطره داشتند و حالا مردم یمن می خواهند روی پای خود بایستند درحالی که رژیم آل سعود مزدوران سیاست آمریکا در خارومیانه هستند ودر کشورهای حاشیه خلیج فارس جا انداختند که اگر کشوری بخواهد در مقابل آمریکا قرار گیرد فردای آن روز رییس جمهور آن عوض می شود.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در یمن برگرفته از تفکر عاشورایی است، گفت: فرهنگ عاشورایی به دنبال نجات بشریت بوده و نجات ما در شهادت است و ایده های جهاد و شهادت در دنیا درحال توسعه است.

این کارشناس سیاسی منطقه خاورمیانه ادامه داد: قدرت آمریکا در حالت ضعف قرار گرفته است و امروز روسیه پشت ایران اسلامی سنگر گرفت تا به دنیا برگردد.

وی افزود: سازمان ملل با سرمایه سعودی و زور آمریکایی دارد فعالیت می کند و  ابزارهای سازمان ملل قرن ها شکل گرفت تا اسلام را نابود کنند.

اکبری تصریح کرد: بعضی از کشورها را با پول می خرند و غیرت بشریت را با سرمایه  معامله می کنند تا انسانیت تزلزل پیدا کند که رویکرد آنان در این راستا است و به بدین نحو فعالیت می کنند.

وی افزود: رژیم آل سعود به دنبال این است که به چه صورتی از این معرکه خارج شود و خود در باتلاق یمنی ها غرق شدند که هنوز یمنی ها و انصارالله تصمیم نگرفتند که به عربستان حمله کنند و اگر این کار صورت گیرد چیزی از عربستان باقی نمی ماند.

گفتنی است، شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در نخستین روزهای تجاوز آل سعود به یمن مجروح و برای درمان به ایران منتقل‌ شده بودند و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و تلاش‌ های مکرر برای انتقالشان به نتیجه نرسید و آل سعود با انتقال پیکرهای مطهر این شهیدان ممانعت به عمل آورد تا اینکه سرانجام با کسب اجازه از مقام معظم رهبری مقرر شد در بقعه ناصر الحق آمل که مورد علاقه و احترام خاص اهالی یمن است به خاک سپرده شدند./202/1314/ب1

ارسال نظرات