۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۷۴۹۱۶
عضو ارشد بسیج مردمی عراق:

ولایت فقیه عامل اصلی حفظ منطقه است

یکی از رهبران بسیج مردمی عراق از ولایت فقیه و رشادت های سردار سلیمانی به عنوان عاملان اصلی حفظ منطقه از توطئه دشمنان یاد کرد.
حجت الاسلام سید هاشم الحیدری از اعضای ارشد بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری از رهبران بسیج مردمی عراق، در مراسم گرامیداشت بیداری اسلامی که پنجشنبه شب در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: جنگ خیلی سخت است، شما مردم ایران باید شاکر خداوند باشید که در امنیت زندگی می کنید سراسر کشور هیچ مشکلی چون داعش و آمریکا ندارد.

وی افزود: شما مردم ایران به این امنیت عادت کرده اید اما توجه داشته باشید داعش شوخی نیست، داعش با دیپلماسی، دموکراسی و گفت وگو حل نمی شود بنابراین اگر وارد ایران شود خیلی خطرناک است.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: ما در عراق، یمن، فلسطین، بحرین، لبنان و‍ سوریه با داعش از جهت سیاسی و نظامی در جنگ هستیم، توجه داشته باشید اگر داعش به مشهد می رسید امنیت شما به خطر می افتاد.

وی با اشاره به اعتراف خانم کلینتون که داعش یک پروژه آمریکایی است، گفت: داعش پروژه امنیتی آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی، عربستانی و غربی است که به خاطر مبارزه با جمهوری اسلامی، مقدسات مسلمانان و ایجاد تفرقه به وجود آمده است.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: عراق یکی از میدان های جنگ داعش است که از سه سال قبل شروع شد، داعش به عراق حمله و موصل را تصرف کرد.

نقش مؤثر حاج قاسم سلیمانی در منطقه

عضو ارشد بسیج مردمی بیان کرد: نقشه داعش رسیدن به سامرا یعنی حمله به حرمین عسکرین(ع) و نبش قبر است که حاج قاسم سلیمانی، سردار ایرانی مانع آن شد، او با نیروهای بسیج، قدس و برخی جوانان عراقی ظرف چند ساعت تلاش، اجازه ندادند داعش به سامرا برسد که البته عده بسیاری هم در این راه شهید شدند.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: داعش پنج سال قبل به سوریه حمله کرد، آنها به شهر دمشق، پایتخت سوریه و نزدیکی حرم رسیدند که جبهه مقامت متشکل از پاکستانی ها، افغانستانی ها، ایرانی ها، لبنانی ها و عراقی ها به رهبری سردار حاج قاسم سلیمانی حملات به حرم حضرت زینب(س) قطع شد.

ولایت فقیه عامل حفظ منطقه است

وی افزود: پنج سال قبل فقط یک نفر در کل جهان فرمود که اجازه نمی دهیم سوریه ساقط شود که آن یک نفر کسی جز حضرت آیت الله خامنه ای نبود.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد که قدرت یمنی ها نیز از حضور جمهوری اسلامی ایران سرچشمه می گیرد، نقش جمهوری اسلامی ایران، نقش ولایت فقیه و مردان ولایی در نجات عراق، سوریه و لبنان واضح است.

وی خاطرنشان کرد: بحث سوریه تنها مقدسات نیست بلکه موضوعی سیاسی و نظامی است؛ اگر خدای نکرده سوریه در آن زمان ساقط می شد نوبت به عراق و ایران می رسید و جنگ هشت ساله بلکه سخت تر از آن تکرار می شد.

مبارزه با داعش تکرار واقعه کربلا است

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: داعش با حملات انتحاری، جنایات بسیاری مرتکب شد، مبارزه با آنها در واقع تکرار کار شهدای کربلا بود و کل منطقه حفظ شد.

وی با اشاره به لبیک جوانان عراقی به فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی گفت: بارها در رسانه ها اعلام کرده ام که تشکیل یک مثلث سه ضلعی عراق را نجات داد که شامل «فتوای مرجعیت نجف»، «حضور در صحنه جوانان عراقی» و سوم «ایران یعنی حضور سردار حاج قاسم سیلمانی و نیروهای مدافع، تجربه و سلاح ایرانی» بود.

دبیرکل حزب الله عراق گفت: آل سعود نظامی مستبد، دیکتاتور، وحشی و خشن است که سبب قطع زیارت خانه خدا و حج برای شما مردم ایران شد.

وی خاطرنشان ساخت: دو راه برای نابودی نظام آل سعود وجود دارد؛ مشکلات داخلی نظیر وضعیت اقتصادی و دعوای بین خاندان آل سعود، و دیگری انصارالله و به صحنه آمدن مردم یمن است که با وجود با ده ها هزار شهید، جانباز و خرابی و آوارگی استقامت حسینی و صبر زینبی کردند./1308/ب202/د

ارسال نظرات