۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۷۵۲۰۲
استاد حوزه علمیه سیرجان:

روحانیان اخلاق خوب را با عمل به مردم آموزش دهند

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که روحانیان باید اخلاق خوب را با عمل به مردم یاد دهند، گفت: یک طلبه زمانی می تواند مردم را به دین اسلام دعوت کند و آن ها را از گناه دور کند که خودش اهل عمل کردن به دین باشد.
روحانیان

حجت الاسلام محمدعلی مظفری، استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اخلاق خوب بهترین عملی که در دین اسلام برای مرم تعریف شده است.

وی افزود: دانشگاه ها، مراکز حوزوی و دیگر کارها زمانی می توانند در کار خود موفق باشند که از اخلاق خوبی برخوردار باشند تا بتوانند دیگران را به خود جذب کنند و بدانند که پول داشتن ملاک زندگی نبوده بلکه اخلاق خوب انسان را در دنیا و آخرت زنده می کند.

حجت الاسلام مظفری با بیان این که علم همراه اخلاق فایده دارد، ابراز داشت: اگر در جامعه ای انسان ها از اخلاق خوبی برخوردار نباشند و نتوانند با هم به خوبی برخورد کنند نمی توانند زندگی خوبی را برای خود داشته باشند.

وی بیان داشت: آرامش مهم ترین نیاز زندگی های امروزه بوده و خانواده ای که از اخلاق بالایی برخوردار باشد، آرامش بیشتری را در زندگی دارد.

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که پیامبر برای اخلاق در دنیا آفریده شده است، اظهار داشت: یکی از نیازهای اخلاق خوب در جامعه این است که فرد نسبت به دیگران ترسو و خجالت زده نباشد بلکه انسانی از اخلاق خوب برخوردار است که شجاعت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از جوانان اخلاق خوبی را ندارند و زندگی خودشان را با اخلاق نامناسب از بین برده اند و آرامش را هم برای دیگران سلب کرده اند که این طور افرادی باید به فکر خود باشند زیرا سبب هرج و مرج در کشور خواهند شد.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که روحانیان باید اخلاق خوب را با عمل به مردم یاد دهند، اظهار داشت: مطالعات انسان در مورد اخلاق زمانی فایده دارد که انسان در عمل اخلاق خوبی با مردم داشته باشد زیرا دانستن اخلاق و نبود در عمل هیچ فایده ای ندارد.

وی تصریح کرد: یک طلبه زمانی می تواند مردم را به دین اسلام دعوت کند و آن ها را از گناه دور کند که خودش اهل عمل کردن به دین باشد.

وی در پایان گفت: پدر و مادر نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند و پدر و مادر زمانی می توانند که بچه های خوب و با اخلاق داشته باشند که خودشان در زندگی مراقب رفتار و گفتار خود باشند./9707/302/ب2

 

ارسال نظرات