۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۷۵۲
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

برگزاری همایش ملی «فرزندان حوزه در عرصه سلامت»

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: به همت این نهاد همایش ملی فرزندان حوزه در عرصه سلامت ویژه روحانيان پزشک و فرزندان آنها و در راستاي استفاده از ظرفيت روحانيان پزشك به‌ منظور ارتقای بهداشت و سلامت جامعه هدف برگزار می‌شود.
حجت الاسلام ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، شامگاه دوشنبه در دیدار با اساتید و طلاب مدارس علمیه استان خراسان شمالی، با اشاره به خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به طلاب و روحانیان، افزود: این مرکز تلاش می‌کند خدمات معیشتی حداقلی را برای قشر روحانیت و خانواده‌های آنها ارائه دهد.

وی در ادامه با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: در ایران اسلامي چهار مجموعه حوزوی مربوط به برادران، خواهران، اهل سنت و طلاب غیرایرانی فعال است که تمام آنها تحت پوشش مرکز خدمات حوزه قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی افزود: جمع دیگری از طلاب مانند ائمه جمعه و جماعات و منبری‌ها جزء هیچ‌کدام از این چهار مجموعه حوزوي نیستند؛ اما این افراد هم در راستاي حمايت از طلاب و روحانيان تحت پوشش مرکز خدمات قرار دارند.

وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجليل مركز خدمات از فرزندان ممتاز تحصيلي روحانيان، اظهار داشت: در سال تحصیلی 91-90 در کل کشور حدود هشت هزار فرزند روحانی ممتاز تحصیلی داشتیم در حالی که با تشویق‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری حدود 33 هزار فرزند روحانی ممتاز تحصیلی داريم و فرزندان روحانیان در برخی از رشته‌ها در مقطع دکتری جزء برترین‌های کشور هستند.

رييس مركز حوزه‌های علميه كشور در ادامه با اشاره به برگزاری «همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت» توسط مرکز خدمات، گفت: این همایش ویژه روحانيان پزشک و فرزندان آنها و در راستاي استفاده از ظرفيت روحانيان پزشك به‌منظور ارتقای بهداشت و سلامت جامعه هدف، در هفته جاری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفيت روحانيان پزشك براي بهداشت و سلامت جامعه هدف از اهميت زيادي برخوردار بوده و مركز خدمات با توجه به نقش پزشكان روحاني در عرصه‌های روحي، رواني و جسمي جامعه تلاش می‌کند تا از این ظرفیت هم به‌خوبی استفاده کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات