۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۷۶۳۰۱
حجت الاسلام سبزه‌ کار خبر داد؛

افتتاح 25 کانون فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در ایام دهه فجر

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعال بودن 541 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 43 کانون دیگر در استان افتتاح می‌شود که 25 مورد از این کانون‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
کانون های مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امام(ره) دل به خدا داشتند و ایشان با ایمان توانستند بعد از معامله با خدا دل مردم را تسخیر کنند.

وی با بیان اینکه امام(ره) مردم را باور داشتند و مردم نیز امام(ره) را یاری کردند و سبب شد معجزه تاریخ رقم بخورد، گفت: یکی از اهداف امام(ره) رسیدن به تعالیم دین و قرآن بود و در مسیری که گام برمی‌دارند ایمان داشتند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی مساجد را یکی از رکن‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: 218 برنامه اختصاصی در مساجد استان و حدود 600 برنامه نیز در سطح بیش از 583 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار تصریح کرد: برگزاری مراسم 10 شب 10 مسجد تحت عنوان بصیرت انقلابی در مساجد استان، برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری شب شعر انقلاب در مساجد استان، محافل انس با قرآن، جشن انقلاب و امام(ره) ویژه کودکان در مصلی المهدی(عج) بیرجند در روز 15 بهمن، اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مساجد استان، افتتاح سالن ورزشی پوریای ولی در روستای علی‌آباد لوله بیرجند، برگزاری کارگاه‌های آسیب‌شناسی فضای مجازی و همایش شعر انقلاب ویژه بانوان با موضوع زن در آینه شعر انقلاب از جمله‌ برنامه‌های دهه فجر است.

وی ادامه داد: همچنین مسابقه کتابخوانی، اکران فیلم‌های رویش، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور نفوذ در نگارخانه شهر، برگزاری 44 کارگاه آموزشی ائمه جماعات، هیأت امنا و خدام، برگزاری همایش میقات‌الصالحین در نهبندان، نشست روشنگری بصیرت در روستای محمد‌آباد طبس، یادواره شهدای مدافع حرم در اسدیه، سلسله جلسات گفتمان دینی در سطح مساجد استان و برگزاری همایش مدافعان حرم در مسجد امام حسین(ع) بیرجند در 15 بهمن‌ماه و همایش فاطمیون در هیأت حسینی بیرجند در 17 بهمن‌ماه از دیگر برنامه‌های محوری ایام دهه فجر در استان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی به برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذاهای بومی و محلی در روستاها اشاره کرد و افزود: این جشنواره تحت عنوان جشن انقلابی و با محوریت روستاهای مرزی برگزار می‌شود که امسال این جشنواره در روستای نوده بخش درح انجام می‌شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار از فعال بودن 541 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 43 کانون دیگر در استان افتتاح می‌شود که 25 مورد از این کانون‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد./203/880/ب1

ارسال نظرات