۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۵۹۰

چند خبر کوتاه از استان ایلام

عدم ملاحظه دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات مسؤولان، دهه فجر نماد اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه و حضور جدی آمریکا در تمامی فتنه ها و چالش ها علیه ایران گزیده ای از اخبار کوتاه استان ایلام است.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایوان پس از توصیه به تقوی به بحث آفت‌های زندگی پرداخت و اظهار داشت: این هفته می‌خواهم ادامه بحث هفته گذشته درباره آفت بزرگ رعایت نکردن حقوق همسر مطالبی را بیان کنم.

امام جمعه ایوان گفت: از جمله مصادیق رعایت نکردن حق همسر آن است که با وجود تاکیدات اسلام مبنی بر کنار خانواده بودن اما برخی با دیگران خوب بوده اما نسبت به همسر بی‌توجه هستند یعنی بیرون خانه با دوست و رفیق گرم و صمیمی اما داخل خانه ترشرو و بد اخلاق هستند، پیامبر اسلام (ص) فرمودند *خیرکم خیرکم لاهله وانا خیرکم لاهلی * یعنی بهترین شما کسی است که نسبت به خانواده‌‌اش بهترین باشد و من نسبت به خانواده‌ام بهترین هستم و همین پیامبر مهربانی و عطوفت در روایت دیگری دو مرتبه فرمودند ملعون است ملعون است هرکسی حق خانواده‌اش را ضایع کند.

لروند همچنین به ۱۲بهمن سالروز ورود تاریخی امام عزیز به میهن از تبعید اشاره کرد و گفت: ضمن تبریک این ایام پیروزی انقلاب امسال در شهرستان ایوان ۱۴ کمیته مسؤولیت برگزاری جشن‌های دهه فجر را با مسؤولیت امام جمعه انجام خواهند داد و سعی بر این است که جشن‌ها مردمی محور باشند.

وی ادامه داد: امام خمینی برای ماندگاری این انقلاب همواره به پنج عنصر مهم تاکید داشتند و این عناصر شامل تعهد به اسلام، حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه، حضور مردم در صحنه، ساده‌زیستی دولتمردان، اتحاد و وحدت کلمه است.

امام جمعه ایوان سپس با اشاره به سالروز فن آوری فضایی گفت: پرتاب ماهواره باعظمت امید درسال ۸۷ نمایش اقتدار کشور بود که ترجمان ما می‌توانیم دانشمندان جوان این کشور اسلامی بود. پرتاب موشک شهاب  سه در سال ۷۷ و ماهواره سینا در سال ۸۴ و ماهواره فجر و تجهیزات پیشرفته فضایی دیگر تنها گوشه‌ای از عظمت فن آوری فضایی کشور است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان افزود: باید به بهترین وجه از این شهدا و حتی خانواده آنان تجلیل شود و اینجانب به نوبه خودم از این همه زحمت خستگی ناپذیر در هفته گذشته تشکر می‌کنم، واقعا همه تمام توان خود را به کار گرفتند و البته برخی لاشخورهای سیاسی هم این موضوع را به بازار سیاسی تبلیغات انتخاباتی زودهنگام و تخریب رقیب تبدیل کردند که فقط می‌توانم بگویم متاسفم.

لروند تصریح کرد: شهردار تهران به عنوان هشتمین شهردار جهان در چند روز گذشته شناخته می‌شود اما برخی سیاسی کاران تمام همت خود را در تخریب او به کار گرفتند که می‌شود گفت از آب گل آلود ماهی گرفتند. بنابراین بر دولت لازم است که از این فاجعه عبرت بگیرد و نسبت به ایمن سازی ساختمان‌ها توجه بیشتری را اعمال کند.

امام جمعه ایوان گفت: جا دارد که از قوه قضائیه به خاطر حرکت جدید قاطعانه‌اش در برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدان اقتصادی تشکر کنم، گرچه این حرکت قدری دیر شروع شد اما امیدوار کنند بود و اکنون هم خواسته همه مردم برخورد قاطع و انقلابی با حسین فریدون برادر رئیس جمهور و همچنین پسر خانم ابتکار و سوء استفاده احتمالی آنان از رانت دولتی است، باید در برخورد با مفسدان ملاحظه هیچ مقام و مسؤولی را نداشته باشد، باید روشن شود هدیه گرفتن همسر حسین فریدون که یک قلم آن ۱۶میلیارد تومان ارزش داشته توسط ابرمفسد اقتصادی در ازای چه خدمتی از برادر رئیس جمهور انجام گرفته و تقاضا داریم موضوع پرونده حمایت او در انتخاب صفدر حسینی غارتگر بیت‌المال را هم در همین پرونده‌های فساد او  بررسی کنند.

وی به آغاز کار ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اولین اقدامات ترامپ در شروع کارش انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت‌المقدس است که نشانه نداشتن تعادل روانی است زیرا حتی کشورهای اروپایی حامی رژیم صهیونیستی هم تاکنون جرات چنین اقدامی را نداشته‌اند و اقدام نسنجیده دیگر او شروع آشکار تبعیض نژادی در قبال مسلمانان است که این حرکات نسنجیده کشور آمریکا را با چالش جدی روبرو خواهد کرد و عملا هم لغو روادید جمهوری اسلامی و کشورهای عراق، سوریه، لیبی و یمن یعنی محور مقاومت دلیل بر بی‌سوادی و خام بودن این رئیس جمهور است که حتی کمترین آشنایی با عرف دیپلماتیک ندارد گرچه همین حرکات لکه ننگی است بر پیشانی برخی حامیان آمریکا در داخل کشور مثل زیبا کلام که سنگ آمریکا را به سینه می‌زند.

امام جمعه ایوان خطاب به ترامپ گفت: همین اعتراضات خیابانی برخی از مردم آمریکا نشان می‌دهد شما حتی در کشور خودت از همین شروع کار شدیدا منفور هستی.

وی همچنین به سفر هفته گذشته پولادی معاون استاندار ایلام و میرزایی نماینده مردم استان ایلام به ایوان افزود: در این سفر اینجانب نیز حضور داشتم که درباره جاده بین‌المزارع زرنه دو میلیارد ریال بودجه اختصاص یافت و سپس سد کنگیر و جاده سومار هم بازدید شد و از تونل قلاجه هم بازدید به عمل آمد که اینجانب در داخل تونل هم گفتم شواهد قضیه نشان می‌دهد کار تونل تعطیل است، اگرچه مسؤولین قول افتتاح تونل را مجددا به ۴ ماه دیگر حواله کردند اما با کمال تاسف باید بگویم فکر نکنم تابستان هم از افتتاح این طرح خبری باشد که تقاضا داریم هر طور شده مشکل این طرح را بر طرف کنند و آن را در پیچ و خم مراحل عزل پیمانکار قرار ندهند  که دود آن به چشم مردم صبور شهرستان ایوان خواهد رفت.

دهه فجر نماد اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه است

حجت‌السلام احمد امرائی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سرابله با اشاره به 12 بهمن و آغاز دهه فجر اظهار داشت: همه ما مدیون خون شهداء هستیم و باید قدردان این خون‌ها باشیم.

وی افزود: ملت ما با اتحاد، همدلی و تبعیت از ولی فقیه به رهبری امام خمینی (ره) توانست رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را نابود کند.

امام جمعه چرداول گفت: هم اکنون با رهبری امام گونه رهبر معظم انقلاب و ملت بیدار و همیشه در صحنه، مشور ما در جهان سربلندتر و عزتمندتر از گذشته است.

امرائی با اشاره به روز فناوری فضایی افزود: در صنعت فضایی هم اکنون جزء هفت کشور برتر دنیا بوده و در صنعت فضایی و دفاعی مقتدر تر از گذشته در حال پیشرفت هستیم.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو تصریح کرد: آتش نشانان شهید ثابت کردند که که همیشه و در شرایط سخت آماده جانفشانی بوده و این را در این عرصه نیز ثابت کردند.

آمریکا در تمام فتنه‌ها و چالش‌های انقلاب حضور جدی دارد

حجت‌الاسلام محسن موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهلران اظهار داشت: همه و خودم را به تقوا و ترک گناه دعوت می‌کنم امیدواریم خداوند به همه ما توفیق تقوای الهی و ترک گناه دهد.

امام جمعه دهلران گفت: در پیام مقام معظم رهبری به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان انقلاب اسلامی در اروپا نکات بسیار مهمی را اشاره داشتند که امیدوارم دانشگاه و همه مراکز فرهنگی خصوصا دانشجویانی که در خارج از کشور به سر می‌برند به توصیه‌های که مقام مقام رهبری فرمودند گوش فرا دهند و این نکات و تذکرات را عملیاتی کنند.

امام جمعه دهلران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: قدر جوانی و دوران دانشجویی را باید دانست چون فرصت دانشجویی و علم آموزی کوتاه است.

موسوی تصریح کرد: مسؤولیت دانشجویان در خارج از کشور سنگین بوده و باید نقش یک مبلغ دین را ایفا کنند و بر حامیان دین بیفزایند، موضوع نبرد نامتقارنی که امروز استکبار جهانی بر علیه اسلام ناب به راه انداخته نیازمند توجه و عنایت بلیشتر دانشجویان است، جنگ نامتقارنی که امروز بر علیه اسلام ناب و پرچم بزرگی که برافراشته شده است نیازمند هشیاری همه آحاد جامعه به ویژه دانشجویان است.

امام جمعه دهلران گفت: ناعدالتی‌هایی که استبکار بر علیه اسلام انجام می‌دهد را باید به تمام ئنیا متذکر شویم و این مسائل را باید مد نظر قرار داد، موضوع خودسازی و موضوعات علم آموزی و استفاده در منطقه خود و کشور خود موضوع بسیار مهمی است که امیدواریم دانشجویان بتوانند از این پیام‌ها استفاده کنند.

موسوی با اشاره به دهه فجر و ورود حضرت امام(ره) نیز ادامه داد: انقلاب اسلامی انگیزه اللهی بود و چون این نهضت، نهضت اللهی و دینی بود، از مهم ترین دستاوردهای انقلاب نشان دادن ولایتمداری مردم است، آمریکا دشمن شماره یک این انقلاب است، آمریکا در تمام فتنه‌ها و چالشی و هر مشکلی برای انقلاب ما به وجود آمد حضور جدی دارد، از ابتدای انقلاب جنگ تحمیلی، ترورها، تحریم‌ها و نیز تهدیدها توسط آمریکا یا به صورت مستقیم وارد شده و یا غیر مستقیم رهبری کرده است و امروز نیز جنگ‌های نیابتی  که در منطقه اجرا می‌شود مستقیما به دستور آمریکا صورت گرفته است.

وی با اشاره حادثه آتش سوزی پلاسکو گفت: آتش سوزی پلاسکو درس و عبرت‌هایی را در پی‌دارد و هوشیاری مسؤولین در این رابطه بسیار مهم است، مسؤولین باید اتفاقات را از پیش رصد کرده و قاطعانه برخورد کنند.

موسوی با تشکر از رئیس دستگاه قضایی استان در سفر به شهرستان دهلران ادامه داد: دستگاه قضایی اقدامات خوبی در استان و شهرستان دهلران انجام داده است./879/303/ب2

ارسال نظرات