۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۷۶۷۷۲
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

لازمه کاهش فاصله طبقاتی در جامعه به حداقل رساندن حاشیه نشینی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم ملایر با بیان اینکه به حداقل رساندن حاشیه نشینی، لازمه کم کردن فاصله طبقاتی است، گفت: به حداقل رساندن عوامل و متغیرهای حاشیه‌نشینی قبل از صدور سند مالکیت برای ساکنان آن اهمیت دارد.
حاشیه نشینی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هماهنگ کردن فرهنگ‌های مختلف در نقاط حاشیه نشین شهر و سکونت گاه‌های غیررسمی بسیار دشوار است، ضمن اینکه این نقاط محل آسیب های اجتماعی خاص است.

وی عنوان کرد: در صورتی که این مناطق به‌ درستی مدیریت نشوند فرصت‌های موجود به تهدید تبدیل می شود و دنباله رو آن ایجاد و افزایش آسیب‌هایی چون اعتیاد خواهد بود.

نماینده مردم ملایر گفت: برای کاهش حاشیه نشینی شهری، بافت‌های فرسوده و جلوگیری از افزایش سکونت گاه‌های غیررسمی و حذف فاصله طبقاتی موجود در جامعه نیازمند همت دولتمردان هستیم که یکی از راهکارهای آن سوق دادن پروژه‌های عمرانی به این مناطق است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه مردم ضعیف و قشر آسیب پذیر در جامعه گفت: مسؤولان باید به جای شعار با برنامه دقیق به فکر افراد کم بضاعت و گرفتار در حاشیه شهرها باشند.

آزادی خواه تصریح کرد: عزم نمایندگان ملایر، فرماندار ویژه و سایر مدیران این شهرستان برای مدیریت و ساماندهی نقاط حاشیه‌نشین شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی جدی است و از سوی دیگر نیز مطالبات ساکنان این نقاط به حق است.

وی بابیان اینکه توسعه سکونت‏ گاه ‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین شهری را معضل کنونی جامعه است، افزود: مدیران باید از مجمع نمایندگان استان درخواست کنند که گامی اثرگذار در این زمینه بردارند تا هم امید به زندگی مردم بیشتر شده و هم آسیب‌ها به حداقل برسد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان اظهار داشت: اجرایی کردن نیت واقفان برای ساکنان نقاط حاشیه شهر، گامی مثبت برای بهره‌مند شدن مردم از حداقل امکانات است و به کاهش فاصله طبقاتی کمک می‌کند./979/203/ب2

ارسال نظرات