۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۷۶۷۹۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

راه اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در هرمزگان، بهره برداری از 654 پروژه با اعتباری بیش از 2 هزار و 170 میلیارد تومان در هرمزگان و برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی روستائیان وعشایر استان در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد از 20 تا 26 فروردین ماه سال 96 به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در هرمزگان راه اندازی می شود افزود: این دفتر همزمان با دهه فجر در شهرستان میناب برگزار می شود.
 
نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور، تصریح کرد: با توجه به اینکه به جریان تئاتر مردمی اعتقاد دارم، پس از قبول مسؤولیت در مرکز نمایشی، ایده راه اندازی دفتر «تئاتر بچه‌های مسجد» به منظور بردن تئاتر در مساجد و آشتی متدینین و مردم با هنر نمایش که یکی از دغدغه هایم بود را عملیاتی کردم.
 
زارعی با بیان اینکه تا کنون 10 دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان های کشور راه اندازی شده است، افزود: مهمترین موضوع در تئاتر بچه‌های مسجد، مساله آموزشی تولیدی است.
 
۱۰ دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان های کشور راه اندازی شده است
 
زارعی تنها راه بالندگی هنر تئاتر را ایجاد دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد و آشتی متدینین با هنر نمایش دانست و با بیان اینکه مشکل اساسی حوزه تئاتر نبود متن نمایشی است اظهار کرد: تا کنون 30 نمایشنامه حرفه ای به همت نویسندگان جوان تولید کرده ایم که در اختیار این دفاتر قرار می گیرد.
 
این هنرمند مینابی گفت: این نمایشنامه ها به لحاظ موضوعی، محتوایی، ساختاری و ذهنی براساس فضای معنوی مسجد تولید شده است.

بهره برداری از 654 پروژه با اعتباری بیش از 2 هزار و 170 میلیارد تومان در هرمزگان 

جاسم جادری استاندار هرمزگان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نظام جمهوری اسلامی به برکت رهنمودها و رهبری های امام راحل و مجاهدت ها و رشادت های شهدای انقلاب و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بعنوان نظامی مقتدر و صاحب اراده در منطقه و جهان مطرح است.

وی افزود: تلاش اصحاب رسانه نیز در جهت تقویت و حفظ ارزش های دینی و انقلابی قایل تقدیر است و امید است در دهه مبارکه فجر نیز برنامه ها و اقدامات درخور شأن نظام و انقلاب برگزار شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مردم و مسؤولان بعنوان امانتداران نظام و انقلاب باید قدردان این نعمت باشند و این مهم را نصب العین خود قرار دهند چراکه چشم تمامی مستضعفین جهان به این انقلاب و نظام دوخته شده است و هر کس بخواهد در جهت تضعیف این نظام گام بردارد نباید تردید داشت که در سد برنامه های نظام و انقلاب شریک است.

جادری تصریح کرد: صاحبان قلم و کسانی که در جهت تداوم نظام و انقلاب تلاش می کنند باید به مردم امید دهند و در جهت تقویت عمومی به نظام و انقلاب گام بردارند.

وی گفت: مقایسه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ناب محمدی(ص) با سایر نظام های موجود در حهان ظلم به این نظام و انقلاب است.

استاندار هرمزگان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود وجود مشکلات و تنگناها و همچنین اوضاع ناامن و بروز جنگ در منطقه توانست با مدیریت بسیار خوب به راه خود ادامه دهد و بعنوان یکی از نظام های مقتدر سرنوشت ساز و تاثیرگذار در جهان مطرح شود.

جادری ابراز داشت: امروزه اگر جمهوری اسلامی حضور نداشته باشد مسائل اطراف و مشکلات دنیا حل نمی شود ثابت شده که نظام مقدس بر اساس حفظ منافع مردم بدور از سازش و بدون درنظر گرفتن نقش مردم نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت نقش ایران در منطقه نقشی سازنده و اثرگذار بوده و همیشه در جهت منافع مردم گام برداشته و نه از سر سازش در منطقه حضور نیافته بلکه بر مبنای تصمیم گیری و حفظ منافع مردم در منطقه حضور یافته است.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهترین محل تصمیم گیری و تغییر دولتها و همچنین گردش نخبگان را صندوق های رای می داند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: بهترین نوع دموکراسی و حاکمیت در دنیا را که از آموزه های دین مبین اسلام نشأت گرفته، این است که مردم خود در تعیین سرنوشت و به دست گرفتن آن سهیم هستند.

جادری ابراز داشت: ایران اسلامی در حوزه های مختلف بر اساس منافع نظام و مردم تصمیم گرفته و با پشتوانه مردمی در تمامی حوزه ها سربلند بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت تا کنون تعداد 3429 پروژه به ارزش 7 هزار و 195 میلیارد تومان در فصول مختلف از محل درآمدهای ملی عمومی و تسهیلاتی به بهره‌برداری رسانده است گفت: تعداد 654 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 170 میلیارد تومان در دهه مبارکه فجر امسال نیز در استان هرمزگان به بهره‌ برداری می‌ رسد.

جادری با اشاره به اینکه به تفکیک منابع اعتباری مبلغ 76 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و 72 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 2 هزار و 29 میلیارد تومان از سایر منابع اعتباری شامل تسهیلات و سرمایه‌گذاری تامین شده است تصریح کرد: بیشترین پروژه در فصول مسکن و عمران شهری و روستایی، انرژی و آموزش بیشترین پروژه را به خود اختصاص داده‌اند و به لحاظ تخصیص اعتبارات نیز سازمان صنعت معدن و تجارت با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 172 میلیارد تومان، مسکن و عمران شهری و روستای 487 میلیارد تومان و انرژی بالغ بر 223 میلیارد تومان بیشترین مبالغ اعتبارات را به خود اختصاص داده‌ اند.

استاندار هرمزگان گفت: در بین دستگاه‌ های اجرایی استان به لحاظ تخصیص اعتبارات، سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان، شهرداری بندرعباس، اداره‌ کل راه و شهرسازی، شرکت سهامی برق منطقه‌ ای و آب و فاضلاب هرمزگان حائز بیشترین مبالغ اعتباری در پروژه‌ های دهه فجر هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه‌ ها در دهه فجر سالجاری به شهرستان‌ های بندرعباس با 265 پروژه، بندرلنگه با 69 پروژه و بستک نیز با 61 پروژه اختصاص یافته است اذعان داشت: این پروژه‌ ها بر اساس فصول مختلفی اعم از مسکن و عمران شهری و روستایی با 380 پروژه، انرژی با 112 پروژه و آموزش با 40 پروژه کشاورزی و منابع طبیعی 33 پروژه، ارتباطات و فن‌ آوری 23 پروژه، حمل و نقل 19 پروژه، رفاه و تامین اجتماعی 19 پروژه، صنعت، معدن و تجارت 18 پروژه، فرهنگ و هنر و رسانه‌ های جمعی 5 پروژه و تربیت بدنی نیز 4 در استان به بهره‌ برداری می‌ رسد.

جادری تصریح کرد: در سال 94 تعداد 613 پروژه در دهه فجر به بهره‌ برداری رسید که این رقم در سال جاری به 654 پروژه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 6 درصد رشد داشته و بیشترین افزایش در فصل مسکن و عمران شهری و روستایی با رشدی بیش از 120 درصد، انرژی با 27 درصد و کشاورزی و منابع طبیعی با 57 درصد شاهد بوده‌ ایم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در دهه مبارکه فجر همچنین از بهره برداری از پروژه فولاد صبا با ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن آهن اسفنجی و فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس خبر داد و ابراز داشت: در این دهه، آیین کلنگ‌زنی دو پروژه بین‌المللی در استان هرمزگان اعم از پروژه بزرگ نیروگاه 1400 مگاواتی با حضور مقامات عالی رتبه کشور روسیه و ایران و همچنین شهرک صنعتی مشترک ایران و چین با حضور مقامات دو کشور در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به بهره برداری از 3429 پروژه به ارزش 7 هزار و 195 میلیارد تومان در فصول مختلف از سوی دولت گفت: تعداد 654 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 170 میلیارد تومان در دهه مبارکه فجر امسال در استان هرمزگان به بهره‌ برداری می‌ رسد.

پیوند علوم قرآنی و اقتصادی می تواند نقش مهمی در توسعه کشاورزی داشته باشد

ناصر حیدری پوری رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در بیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر استان در بندرعباس گفت: شناسایی استعداد های برتر قرآنی، ارتقاء دانش دینی جوانان ونوجوانان روستایی وعشایری از مهمترین اهداف این دوره مسابقات قرآن است.

وی افزود: در این دوره مسابقات قرآن شرکت کنندگان در رشته های حفظ 20جزء وکل قرآن ، قرائت ، اذان  و درک مفاهیم با هم رقابت کردند.

حیدری پوری تاکید کرد : پیوند فرهنگ علوم قرآنی با علوم اقتصادی در جامعه کشاورزی  و نقشی که این جوانان در رشد وتوسعه کشاورزی با اتکاء به مهارت های علمی می توانند در سطح استانی وکشوری ایفاء کنند حائز اهمیت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: حضور نوجوانان وجوانان روستایی وعشایری در این دوره از مسابقات قرآن نشان از توجه  جوانان روستایی  وعشایری به فراگیری علوم قرآنی است.

گفتنی است، در پایان این دوره از مسابقات قرآنی 3نفر به عنوان برتر برگزیده و به مسابقات کشوری معرفی شدند./303/851/ب1

ارسال نظرات