۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۷۷۵۰۳

برگزاري کنفرانس سیرت النبی در پاکستان

کنفرانس سیرت النبی (ص) در خانه فرهنگ ايران در پیشاور برگزار و از فضائل اخلاقی و پیام‌های بلند آن حضرت و اهل بیت (ع) براي بشریت ياد شد.
پیشاور

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس سیرت النبی (ص)، ويژه بانوان با همکاری انجمن نویسندگان زنان با عنوان «کاروان حوا» در محل تالار امام خمینی (ره) خانه فرهنگ ايران در پیشاور برگزار شد.

اين مراسم با تلاوت آیاتی چند از كلام‌الله مجيد از سوی قاریه عزیز فاطمه آغاز شد سپس خانم کنیز فاطمه، ريیس دانشکده اقتصاد، دانشگاه پیشاور در خصوص اخلاق پیامبر (ص) گفت: پیامبر اكرم (ص) مي‌فرمايند: به ‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم. در طول زندگانی پیامبر اسلام (ص) نیز به خوبی دیده می‌شود که پایبندی به اخلاق و رشد و تعالی اخلاقی مردم در صدر کار ایشان بوده است.

وي ادامه داد: آن حضرت در همه زمینه‌های اخلاقی، مسلمانان را به رشد و تعالی رساندند و پیام‌های بلند ایشان و اهل بیت (ع)، تا انتهای تاریخ، منادی شرافت و فضائل اخلاقی برای بشریت است.

خانم سلمی، ريیس انجمن خانه زنان اظهار كرد: پیامبر اکرم (ص) باعث خلقت کائنات است. چنانچه خداوند متعال در حدیث قدسی ارشاد می‌فرمایند: هان اى احمد! اگر تو نبودى، جهان را نمى‏آفریدم. وجود پیامبر (ص)، احسان خداوند برای جهانیان است.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پس از آن، خانم بسمینه سراج، ريیس بخش اردو دانشگاه بانوان شهیده بینظیر بوتو مقاله خود را ارائه كرد.

در ادامه اين مراسم، مسابقه نعت‌خوانی بین دانشجویان دختر برگزار و از سوي خانه فرهنگ ايران به برگزيدگان جوايزي به رسم يادبود اهدا شد. خانم شاه زنان از دانشکده دخترانه باچا خان نفر اول، خانم جان بی بی از مؤسسه علوم مدیریت نفر دوم و خانم سعیده رباب از دانشگاه پیشاور نفر سوم شدند.

در بخش پاياني اين مراسم، خانم رضیه سلطانه، ريیس دانشگاه بانوان شهیده بینظیر بوتو از خانه فرهنگ ايران جهت برگزاري اين مراسم و اجراي ديگر برنامه‌هاي علمی، ادبی و فرهنگی تشكر و قدرداني كرد./982/ب102/د

ارسال نظرات