۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۴۷۷۶۴۹
رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان:

سکولاريزه کردن هيئات مذهبي هدف اصلي دشمنان است

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان سکولاريزه کردن هيئات مذهبي را هدف اصلي دشمن به انگليس قلمداد کرد و گفت: جدا کردن سياست از مسائل مذهبي رويکردي است که استعمار پير از سوی عمال خود به دنبال آن است همان شيعه انگليسي که امروز خطر جدي براي جهان اسلام به شمار مي رود.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني مجتبي رضا زاده همايش مسؤولان هيئات مذهبي كاشان همايش مسؤولان هيئات مذهبي كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني سه شنبه شب در همايش مسؤولان هيئات مذهبي اين شهرستان که با عنوان «نقش هيئات مذهبي در انقلاب اسلامي» در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشکي کاشان برگزار شد با گراميداشت ياد و خاطره 28 شهيد انقلاب اين شهرستان، بر نقش بي بديل هيأت مذهبي در شکل گيري انقلاب اسلامي تأكيد كرد.

وي افزود: مردم بسياري از شعارهاي ضداستبدادي را در مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) سر دادند و جرقه مبارزات عليه رژيم طاغوت نيز در هيئات عزاداري زده شد.

حجت الاسلام حسيني با بيان اينکه آمريکا و انگليس سعي مي کنند هيئات مذهبي را بي اثر کنند، عنوان کرد: دشمنان اسلام با وارد کردن شبهات به مجالس عزاداري مي کوشند هيأت هاي مذهبي را نزد نوجوانان و جوانان به شکل ديگري معرفي کرده و با اين شيوه اثرگذاري هيئات را تضعيف سازند.

وي سکولاريزه کردن هيئات مذهبي را هدف اصلي دشمن به ویژه انگليس قلمداد و خاطرنشان کرد: جدا کردن سياست از مسائل مذهبي رويکردي است که استعمار پير از سوی عمال خود به دنبال آن است همان شيعه انگليسي که امروز خطر جدي براي جهان اسلام به شمار مي رود.

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان قيام حضرت اباعبدالله را داراي ماهيتي سياسي و براي مقابله با طاغوت زمان دانست و گفت: چگونه عزاداري براي اين وجود مقدس بدون پرداختن به مسائل سياسي امت اسلام که برخي به دنبال آن هستند قابل تصور است.

در ادامه مجتبي رضازاده، رييس شوراي هيئات مذهبي کاشان با بيان اينکه نبايد دهه انقلاب را با برخي اقدامات دهه فجر تحت الشعاع قرار داد بر لزوم همراه ساختن عطر ايام پيروزي انقلاب اسلامي با ايام فاطميه تأکيد کرد.

وي افزود: اگر امروز مجالس عزاداري سالار شهيدان و ائمه اطهار(ع) را در سايه آرامش و امنيت برپا می کنيم به پاس زحمات معمار کبير انقلاب اسلامي و جانفشاني شهدا و ايثارگراني است که در دوران مبارزه با طاغوت، هشت سال دفاع مقدس و امروز در جبهه مقاومت موجب بالندگي اين نظام شده اند.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري همايش هاي مختلف هيئات مذهبي کاشان، خاطرنشان کرد: در سال هاي اخير گردهمايي هايي با رويکردهاي کاربردي و آموزشي، استقبال از ماه محرم و تقدير از هيئات نمونه در طول سال با هدف ارتقاي عملکرد هيئات مذهبي در شهرستان کاشان برگزار مي شود.

رييس شوراي هيئات مذهبي کاشان با تأکيد بر لزوم نگاه جامع و مبتني بر آگاهي هيئات مذهبي، گفت: هيئات مذهبي امروز بيش از گذشته بايد تحولات سياسي، اجتماعي، فرهنگي را حتي در خارج از مرزهاي ايران اسلامي رصد کرده و با چشماني بازتر به مسائل جهان کنوني بنگرند.

رضازاده  درباره انتخاب هيئات مذهبي نمونه به پنج شاخص اشاره و بيان کرد: دارا بودن مجوز قانوني فعاليت، شفافيت و رعايت اصول مالي، استفاده از سخنرانان و مداحان در راستاي ارزش هاي نظام اسلامي، رعايت منشور هيئات مذهبي و اهتمام به اجراي برنامه قرآني و تلاوت کلام وحي پيش از مراسم عزاداري از جمله شاخص هاي مورد نظر براي انتخاب هيئات مذهبي نمونه شهرستان است.

وي با اشاره به در پيش بودن ايام فاطميه، بيان کرد: نخستين روايت شهادت حضرت زهرا(س) در روز 23 بهمن ماه روز پس از پيروزي انقلاب قرار گرفته است همان انقلابي که نشأت گرفته از روح و فرهنگ فاطميه است.

رييس شوراي هيئات مذهبي کاشان با بيان اينکه نبايد دهه انقلاب را با برخي اقدامات دهه فجر تحت الشعاع قرار داد، بر لزوم همراه ساختن عطر ايام پيروزي انقلاب اسلامي با ايام فاطميه تأکيد کرد.

لازم به ذكر است، اين همايش با همکاري شوراي هيئات مذهبي، اداره تبليغات اسلامي و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان برگزار شد و در پايان از 10 هيئات نمونه شهرستان کاشان در سال 95  با اهداي لوح تقدير و هديه ارزنده تقدير شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات