۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۷۷۹۵۱
بذرپاش:

تحریم‌ها نمی‌تواند در اراده ملت ایران تاثیر بگذارد

نماینده سابق مجلس گفت: امروز 38 سال از انقلاب گذشته و در آستانه 40 سالگی رسیده است که زمان قابل قبولی برای ارزیابی یک انقلاب است، اتفاقات متعددی از ترور، جنگ، تحریم و غیر روی داده است؛ اما مردم همچنان ایستاده اند.
مهرداد بذرپاش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهرداد بذرپاش، در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم، گفت: امروز 38 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته و در آستانه 40 سالگی رسیده است که زمان قابل قبولی برای ارزیابی یک انقلاب است، اتفاقات متعددی از ترور، جنگ، تحریم و غیر روی داده است؛ اما مردم همچنان در مقابل این اتفاقات ایستادگی کرده است.

وی با بیان اینکه هر ملتی را می توان از طریق دشمنانش شناخت، افزود: رهبری از امیرمومنان بزرگ تر نیست، چقدر دشمن داشت؟ امامان ما دشمنان بزرگی داشتند، دشمن بزرگ طراحی بزرگ می‌کند و برای این که در مقابل این طراحی ها زمین نخوریم بایستی تدابیر بزرگ داشته باشیم و الان آمریکا از سویی محور قرار گرفته است و در مقابل آن ایران است که در منطقه به عنوان محور مبارزه بلند شده است.

نماینده سابق مجلس با بیان عظمت مردم ایران گفت: اشتباه است که ایران را با کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه می‌کنند. ما در مقابل این طرح‌های بزرگ دشمنان خراش و زخم‌هایی خوردیم منتها زمین نخوردیم و به دریوزگی نیفتادیم. حال می‌خواهند چه کنند؟

وی تاکید کرد: پروژه‌ای که الان در دستور کار است دو قطبی سازی آرمان و اقتصاد است. طرفی فریاد آرمان خواهی سر می‌دهد و طرف دیگر فریاد اقتصاد بلند می‌کند. البته اقتصاد لازمه زندگی پاک و مومنانه است؛ ولی دوگانه‌ای که قرار است اتفاق بیفتد در مسئله هسته‌ای روی داد و فضای جامعه به یک جو دوگانه هسته‌ای یا اقتصاد تبدیل شد.

بذرپاش به مسئله هسته‌ای اشاره داشت و گفت: شرطی که توانستند در جامعه راه بیندازند همین بود که باید تحریم‌ها را برداریم تا چرخ اقتصاد بچرخد و از منظر عموم مردم نیز برای رای آوردن از همین راه استفاده کردند. البته این جمله در مناظره به تنهای عامل موفقیت نبود بلکه کارهایی اتفاق افتاد و برنامه ریزی هایی انجام شد که زمینه سازی و مقدمات تاثیر گذاری این جمله شرطی را فراهم آورد که چرخ زندگی مردم به نچرخیدن هسته‌ای باشد.

مدیر مسئول روزنامه «وطن امروز»، ادامه داد: برجام اصالت ندارد بلکه وسیله برای تحقق این گذاره شرطی بود، حال که هسته‌ای را تعطیل کردیم.

بذرپاش با اشاره به دلایل ایجاد رکود از سه عامل پرده برداشت و اظهار کرد: اولین دلیل مسکن است، مسکن به تنهای یکهزار و 13 شغل را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند. مردم از این طریق می‌توانند خانه دار شوند، دسته اول از طریق پیشتوانه مالی پدرشان، دسته دوم از طریق بانک و وام و ... و دسته سوم به هیچ وجه شانس داشتن خانه را ندارند و شاید توانند در روستا خانه دار شوند. مسکن مهر تدبیری بود تا این بخش سوم نیز خانه دار شود و دولت نیز این موضوع را تعطیل کرد.

یعنی دولت با هدف کاهش نقدینگی سیاست های انقباضی را انجام داد و اولین کار برای این موضوع تسهیلات مسکن را قطع کرد و به حداقل رساند.

مدیرمسئول روزنامه «وطن امروز» به دلایل کاهش تورم اشاره کرد و گفت: در ایران بازار 270هزار میلیارد تومانی برای مصرف افراد و اقشار جامعه هست. این میزان بار از سه طریق تامین می‌شود: واردارت رسمی، واردات غیررسمی (قاچاق) و تولید داخل. زمانی که واردات رسمی و قاچاق افزایش پیدا کرد، تولید داخل نیز کم می‌شود. به هم خوردن توازن بازار سومین عامل کاهش تورم بود./881/202/ص

ارسال نظرات