۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۷۸۰۰۹
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

فرزندان انقلاب اسلامی عوامل براندازی آمریکا هستند/ انتقاد از حضور ناوگان نظامی فرانسه در خلیج فارس

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: سخنگوی کاخ سفید می گوید این کودک تهدیدی برای امنیت آمریکا بود، بدبخت ها از کودک 5 ساله ایرانی که در خود آمریکا پرورش یافته می ترسند پس شما از کودکان ایرانی که در دل انقلاب رشد کرده اند، خبر ندارید؛ این فرزندان انقلاب عوامل براندازی آمریکا هستند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نیشابور، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم اولین سالگرد شهید قاجاریان و یادواره 2300 شهید شهرستان های نیشابور و فیروزه که در سالن توانیر نیشابور برگزار شد، به تبیین رسالت نسل جوان انقلاب اسلامی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: دهه فجر تنها برای تجدید خاطره و برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی نیست چرا که خاطره این پیروزی، خاطره ای است که در ذهن عناصر حاضر در آن دوره وجود دارد و نسل های بعدی نیز با روایت تصویر و صدا تا اندازه ای به جزئیات آنچه در پیروزی انقلاب صورت گرفت، آشنا هستند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: دهه فجر در هر سال متعلق به جوانانی است که در آن سال قدم به عرصه جامعه می گذارند و مسؤولیت سیاسی اجتماعی خود را بر دوش می گیرند. آن چه در جریان سالگرد پیروزی انقلاب مهم است، فجر آفرینی نسل امروز است که قدم در عرصه اجتماع گذاشته اند.

وی در ادامه به تبیین هدف اصلی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: امام بزرگوار ما در جریان این انقلاب گفتمان، آرمان و هدف داشتند. در جریان فجر اول در سال 1357، مسأله این نبود که فقط نظام شاهنشاهی سقوط کند؛ آن چه در فجر اول برای ما مهم بود، پیروزی گفتمان امام و عوامل تحقق آرمان امام و انقلاب بود.

نسل جوان انقلاب باید در برابر فرصت طلبان ایستادگی کنند

امام جمعه مشهد مقدس افزود: فجر آفرینان امروز که برادران و خواهران جوانِ قدم گذارده در عرصه فعالیت های اجتماعی هستند، باید گفتمان امام، آرمان امام و هدف امام را در فجر سی و هشتم، کاملا پیروز کنند. همان طور که در فجر اول گفتمان، آرمان و هدف امام(ره) پیروز شد، در فجر امسال نیز شما فجر آفرینان باید سعی کنید در مقابله با عوامل و عناصر ناسازگار با گفتمان، هدف و آرمان امام ایستادگی کنید.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: شما باید چه در برابر دشمنان خارجی که با توطئه های شان می خواهند گفتمان امام(ره) را براندازی کنند و چه در برابر جریان های فرصت طلب داخلی که می خواهند قدرت را در این جامعه به دست بگیرند و گفتمان، آرمان و هدف امام(ره) را کور کنند، بایستید.

وی ادامه داد: فجر آفرینی یعنی اندیشه امام محورانه، ذهن ولایتمدارانه و بینش دین مدارانه شما، باید دشمن ضد گفتمان امام را نابود کند و جریان های سیاسی غیر ارزشی که در خلاف این جهت می خواهند به قدرت برسند را به شکست بکشاند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: در حقیقت آن چه در انقلاب اسلامی ما در سال 57 پیروز شد، در حقیقت گفتمان امام(ره) مبتنی بر حاکمیت دینی بود؛ آن هم در دنیایی که یا حاکمیت قدرت وجود داشت، یا حاکمیت زور و اشرافیت و یا حاکمیت مردم. در چنین شرایطی امام بزرگوار ما سخن از حاکمیت دین به میان آورد.

بازخوانی شرایط جهان در زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران

نماینده مجلس خبرگان رهبری به تشریح شرایط زمانی پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ما در دوره مدرنیته زندگی می کردیم. دوره ای که انسان ها خدا را از زندگی شان، از سیاست و حکومت و اقتصادشان حذف کرده بودند. این جریان بیش از 200 سال قبل برای تأسیس زندگانی غیر خدایی وارد زندگی بشر شد و با اجرای اصل اومانیسم، اصالت را از خدا گرفتند و آن را به مغز بشر سپردند تا فقط با قدرت درونی خودش اقتصاد، معیشت، مدیریت سیاسی و اجتماعی را بگرداند.

وی یادآور شد: در این راستا ابتدا جریان های لیبرالیسم به راه افتاد و محصول آن جنگ ها و فرصت طلبی هایی شد که نتیجه اش تفکر لیبرالیسم اقتصادی بود. این تفکر معتقد بود هر کسی زورمندتر باشد، سرمایه و پول در دست اوست و هر انسانی که خون آشام تر بود، قدرت مند تر بود. وقتی قضیه به اینجا رسید، در دل لیبرال دموکراسی که این خط را پیش برده بود، جریان سوسیالیسم ظاهر شد و اعلام کرد «انحصار پول باید از افراد گرفته شود و به جامعه سپرده شود.»

آیت الله علم الهدی افزود: سوسیالیسم معتقد بود جامعه انسانی باید مدیریت را بر عهده می گیرد و از همین رو گفتمان «منهای خدا» را به «افیون بودن خدا برای ملت ها» تبدیل کرد. الحاد همه جای دنیا را فرا گرفت؛ در همه عرصه های زندگی جهانی برای نابودی خدا تلاش شد و در پی مدرنیزاسیون کشورهای غربی، حتی منطقه ما نیز آلوده به این نظام های غیر خدایی شد. در چنین بحبوحه ای امام بزرگوار ما قیام کرد.

انقلاب اسلامی در راستای اقامه حاکمیت دینی در کشور بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: امام(ره) از نقطه استکبارستیزی، جنگ با آمریکا و مقابله با لایحه ننگین کاپیتولاسیون مبارزه اش را شروع کرد اما این مبارزه فقط به فرار شاه یا کوتاه شدن دست آمریکا از کشور یا عدم جلوه گری جریان های ضد خدایی در مدیریت کشور ختم نشد، بلکه به جایی رسید که همه حاکمیت ها صفر شود و فقط دین حاکم باشد. مردم برای این مسأله جان دادند و شهید شدند.

وی تأکید کرد: شهیدان شما فقط برای خروج شاه از کشور به استقبال شهادت نرفتند؛ برای ایجاد آسفالت و توسعه اقتصاد و بازار و پول حرکت نکرده بودند؛ بلکه جان داده درگاه مقدس امام زمان(عج) شدند تا حاکمیت دینی به عنوان گفتمان امام(ره) جاری شود و مکتب پیامبر(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) در کشور حاکم باشد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: آن روز که خانمی با چادر مشکی به تظاهرات می آمد و در راهپیمایی دهم دی ماه مشهد و هفدهم شهریور ماه تهران شرکت می کرد، نمی گفت برای نان و آب می آیم، می گفت «امامم گفته باید بجنگم و من می جنگم.»

شکست آمریکا در سوریه، نتیجه پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی است

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که «امروز هم بحث ما همان بحث حاکمیت دینی است»، گفت: امروز 28 سال است امام از دنیا رفته اند اما به گفته کارشناسان غربی، قدرتمند تر از امام خمینی روی کره زمین کسی نیست. آن ها می گویند «خمینی تنها قدرتی است که در زیر خاک آرمیده است و از آنجا بر تمام معادلات سیاسی جهان حکومت می کند.»

وی با یادآوری شکست اعراب در جنگ شش روزه پیش از انقلاب اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی، به تأثیر انقلاب اسلامی بر تغییر معادلات منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز گفتمان امام(ره)، بیداری ای را در جهان اسلام ایجاد کرده و کار به جایی رسیده که 6 سال تمام قدرت ها اراده کردند بشار اسد سقوط کند و نظامی غیر وابسته به مقاومت تشکیل شود اما امروز پس از 6 سال، آمریکا را در نشست مربوط به سوریه راه ندادند تا به آستان قزاقستان بیاید و حرفش را درباره سوریه بزند. این نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی است.

نظام جمهوری اسلامی ابزار انقلاب اسلامی است

آیت الله علم الهدی در پاسخ به این پرسش که «مگر امکان شکل گیری نظام بهتری از جمهوری اسلامی وجود ندارد؟»، تصریح کرد: آن چه امروز نظام ما را متمایز کرده، این است که ابزار انقلاب اسلامی است. انقلابی که بر منطقه تأثیر گذاشته و معادلات سیاسی را بر هم زده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز یکی از مشکلات ما این است که افرادی وارد عرصه شده اند که فقط عرصه مدیریتی را می بینند و می خواهند حقوق نجومی بگیرند و آلاف و علوف برای خودشان جمع کنند. در حالی که بحث ما این حرف ها نیست؛ بحث ما روی اسلام، گفتمان امام و حاکمیت دین است.

انتقاد آیت الله علم الهدی به حضور ناوگان نظامی فرانسه در خلیج فارس

وی در آخرین بخش سخنان خود، با تصریح بر این که «استکبار ستیزی اصل اول در آغاز انقلاب اسلامی بوده است»، گفت: ما نمی توانیم به آمریکا دست دهیم چرا که به فرموده امام(ره)، رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است یعنی آمریکا در هر زمان درنده ای است که قصد دریدن ما را دارد. بنا به فرمایش رهبری «مگر می شود با مذاکره و خواهش لقمه را از دهان درنده ای گرفت؟»

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که کشورهای اروپایی در خصومت با انقلاب اسلامی از آمریکا بدتر هستند، افزود: همزمان با سفر تجارتی وزیر خارجه فرانسه، ناوگان نظامی آن ها وارد خلیج فرانسه می شود تا مانور دهد و حتی تجار فرانسه به این قضیه معترض شدند اما متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما اعتراض نکرد که «اگر برای تجارت آمده اید، چرا ناوگان نظامی تان وارد خلیج فارس شده است؟»

فرزندان انقلاب اسلامی عوامل براندازی آمریکا هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری به بازداشت یک کودک ایرانی در آمریکا نیز اشاره و تصریح کرد: سخنگوی کاخ سفید می گوید این کودک تهدیدی برای امنیت آمریکا بود. بدبخت ها از کودک 5 ساله ایرانی که در خود آمریکا پرورش یافته می ترسند. پس شما از کودکان ایرانی که در دل انقلاب رشد کرده اند، خبر ندارید. این فرزندان انقلاب عوامل براندازی آمریکا هستند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: استکبار سنگلاخی برای ظهور امام زمان(عج) است و باید آن را برداریم که البته امروز مقدماتش هم فراهم شده است. دقیقا همان جریانی که در فروپاشی شوروی اتفاق افتاد، در آمریکا آغاز شده است و اهالی ایالت کالیفرنیا می گویند در سال 2018 باید این ایالت مستقل شناخته شود و عده ای جمع شده اند که برای استقلال این ایالت نظرسنجی کنند./200/820/ب1

ارسال نظرات