۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۰۷۳
حجت الاسلام یعقوبی:

ظرفیت های فرهنگی نیشابور در جریان رویداد «مشهد 2017» به جهان اسلام معرفی شود

امام جمعه شهرستان نیشابور گفت: باید از ظرفیت های شهرستان نیشابور که در فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، به ویژه خراسان نقش ویژه ای دارد، به خوبی استفاده شود و در سال 2017 جایگاه این شهرستان با توجه به پیشینه و توانایی های فرهنگی اش به دنیا و جهان اسلام معرفی شود.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه نیشابور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نیشابور، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام جمعه شهرستان نیشابور ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در محل فرمانداری نیشابور برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اتفاقی فرهنگ ساز بود و فجری برای ملت ما شد تا دست در دست یکدیگر دهند، وحدت را یک اصل مسلم قرآنی بدانند و به سفارش قرآن کریم، شفع بر محور وتر ایجاد کنند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: نقش آفرینی یگانه دوران، امام عظیم الشأن(ره) در انقلاب اسلامی و وحدت مردم با ایشان ما منشأ برکات زیادی شد که استمرار انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها، فتنه ها و مشکلات از جمله این برکات است. خدمات مسؤولان نظام به مردم نیز باعث امیدواری آن ها به نظام اسلامی و استمرار پایداری آن ها در حمایت از نظام است.

امام جمعه نیشابور با اشاره به معرفی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی، بر لزوم بهره مندی شهرستان نیشابور به عنوان یکی از قطب های فرهنگی استان خراسان رضوی از این رویداد بزرگ فرهنگی تأکید و اظهار کرد: باید از ظرفیت های شهرستان نیشابور که در فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، به ویژه خراسان نقش ویژه ای دارد، به خوبی استفاده شود و در سال 2017  جایگاه این شهرستان با توجه به پیشینه و توانایی های فرهنگی اش به دنیا و جهان اسلام معرفی شود.

وی یادآور شد: شهر نیشابور در سال جاری به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد که یک حرکت ارزشمند بود و در جریان این اتفاق وعده داده شده بود کتابخانه ای مرکزی برای این شهرستان مهیا شود چرا که نیشابور از شهرهای ممتاز در زمینه کتاب است. با این وجود، سال 95 در حال اتمام است و ما هنوز اقدامی در این راستا ندیده ایم اما امیدواریم این در جریان تصمیمات فرهنگی سال 2017، حق نیشابور ادا شود./202/820/ب1

ارسال نظرات