۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۸۰۰۹۶
فجر انقلاب؛

قدرت نظامی و ابزار دیپلماسی لازم و ملزوم یکدیگر هستند

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی با فرماندهی ولی فقیه سبب اقتدار ایران اسلامی شده است، گفت: امروز قدرت نظامی و ابزار دیپلماسی و مذاکرات لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
قشقاوی - مراسم راهپیمایی 22 بهمن بجنورد قشقاوی - مراسم راهپیمایی 22 بهمن بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، امروز در جمع راهپیمایان مراسم گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن در بجنورد، اظهار کرد: ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همیشه حامی مستضعفان و در کنار آنها بوده و هست.

وی با بیان اینکه حمایت از مظلومان از رویکردهای اساسی نظام است، افزود: با وجود این ما همواره، حتی در دوران دفاع مقدس از ابزار دیپلماسی و مذاکره غافل نبوده و نیستیم.

قشقاوی با اشاره به اینکه البته در مذاکرات نباید توقع توفیق 100 درصدی داشت، اضافه کرد: توفیق 100 درصدی از مذاکره غیرواقع‌بینانه است و حتی در زمان دفاع مقدس هم مردم از مذاکرات آن زمان توقع دستاورد 100 درصدی نداشتند.

وی ادامه داد: در اوج جنگ تحمیلی نظام از دیپلماسی و مذاکره غافل نبود؛ به‌گونه‌ای که در اوج عملیات کربلای پنج، بیت‌المقدس و سایر عملیات جنگی در سازمان ملل در حال مذاکره و رایزنی بودیم.

قشقاوی تصریح کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس در کنار پیروزی در بسیاری از عملیات جنگی، در برخی از آنها از نظر نظامی موفق نمی‌شدیم در مذاکرات سیاسی هم همین‌گونه است.

وی اضافه کرد: قطع‌نامه 598 و پایان جنگ تحمیلی هم یک مذاکره سیاسی بود و مردم انتظار دستاورد 100 درصدی از این مذاکره را نداشتند؛ زیرا توقع 100 درصدی چه در عرصه نظامی و چه درزمینهٔ دیپلماسی غیرواقع‌بینانه است.

قشقاوی تصریح کرد: در جریان مذاکرات و دیپلماسی برای دست‌یابی ایران به قدرت مشروع با حفظ اقتدار و عزت تلاش می‌شود تا استقلال و اقتدار شایسته و بایسته ایران اسلامی حفظ شود.

وی با بیان اینکه اکنون ایران اسلامی در سایه مقاومت و پیروزی دیپلماسی به یکی از کشورهای مؤثر منطقه و جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: درواقع قدرت سخت و نرم نظام جمهوری اسلامی با فرماندهی ولایت فقیه سبب اقتدار ایران اسلامی شده است.

به گفته معاون وزیر امور خارجه امروز قدرت نظامی و ابزار دیپلماسی و مذاکرات لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

قشقاوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حمایت ما از سوریه هم در چهارچوب سیاست راهبردی دفاع از مظلوم نظام جمهوری اسلامی است، افزود: البته در مورد سوریه هم هیچ‌گاه از ابزار دیپلماسی و مذاکره غافل نبوده و نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا امروز ایران یکی از میهمان‌های اجلاس سوریه بوده و درباره سرنوشت آشوب موجود در این کشور تصمیم‌گیری می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز دیگر به دنیای استکبار اجازه داده نمی‌شود آزادانه در امور مربوط به کشورهای منطقه دخالت کند./202/9314/ب1

ارسال نظرات