۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۰۵۸۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

غیرت دینی حضرت زهرا الگوی مسلمانان قرار گیرد

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه باید در جهت حفظ اسلام و ارزش های اسلامی گام برداریم، گفت: باید انسان در رابطه با فرائض دینی حساس باشد و غیرت دینی نشان دهد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تعزیت و تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ روز بعد از پیامبر، اظهار داشت: از عجایب روزگار است که بعد از مدت کمی ریحانه الرسول بین در و دیوار ماند و امروز ما در این ایام، عزادار زهرای مرضیه(س) هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در رابطه با معرفت دینی و معرفت اهل بیت(س) تلاش کنیم و بدانیم که تنها زن معصومه عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است که ایشان کوثر قرآن، خیر و برکت و ام الائمه می نامیم، زهرای مرضیه ای که با جناب جبرائیل صحبت کرد و این فضیلت بزرگی است که مرحوم ثقه الاسلام کلینی در اصول کافی آورده است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: زهرای مرضیه(س) امروز برای مردان و زنان و جوانان الگو و سرمشق است  و باید سبک زندگی اسلامی، مسأله عبادت و حضور در صحنه‌های سیاسی و دفاع از ولایت را از فاطمه زهرا(ع) بیاموزیم و بانوان محترم نیز در همسرداری وجود مبارک ایشان را الگوی خود بگیرند.

وی با اشاره به آیه «قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَى» ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) از مصادیق قربی است، امام با ریحانه رسول چه کردند و اجر نبی مکرم اسلام را دیدیم که چگونه پرداخت کردند، این همه از مظلومیت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و خود نبی مکرم اسلام است.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه باید در جهت حفظ اسلام و ارزش های اسلامی گام برداریم و به مُجِدّ بودن حضرت زهرای مرضیه در حفظ آثار دین تمسک کنیم، ابراز داشت: باید انسان در رابطه با فرائض دینی حساس باشد و غیرت دینی نشان دهد، امر به معروف و نهی از منکر از فرائض دینی است و باید به آن تمسک کنیم.

وی با اشاره به فتوای امام راحل در جریان کتاب موهن آیات شیطانی، ادامه داد: این نشان از غیرت دینی امام راحل بود که طی آن اقداماتی در راستای اعدام سلمان رشدی مرتد صورت گرفت و در این مسیر یک نفر به نام مصطفی مازح برای اجرای این حکم امام راحل پیدا شد و به شهادت رسید.

امام جمعه اهر ولایتمداری را از ویژگی های بارز دیگر حضرت زهرا(س) دانست و ابراز داشت: باید در ایام فاطمیه با تمسک به سیره حضرت زهرا(س) تمرین ولایتمداری داشته باشیم، حضرت زهرا(س) برای صیانت از ولایت جان خود را فدا کرد و روشنگری کرد./854/303/ب1

ارسال نظرات