۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۸۰۶۳۷
کارشناس مذهبی:

مسؤولان در حفظ بیت المال امانتدار مردم باشند

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه انسان مسؤولیت ها و بیت المالی که در اختیارش قرار می گیرد امانت است و باید در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشد، گفت: مسؤولان باید در حفظ بیت المال امانتدار مردم باشند و در این امانت خیانت نکنند.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، شامگاه امروز در جلسه اخلاق که در سپاه شهرستان چگنی با محوریت امانتداری برگزار شد،‌ گفت: در فرهنگ اسلامی امانت به انجام تکالیف بندگی و مال مربوط است.

وی با بیان اینکه امانت از کلمه امن و به معنای امنیت است، عنوان کرد: امانتداری از نشانه های ایمان است و افراد مؤمن و پاک سرشت دارای این صفت زیبا هستند.   

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی بیان داشت: در زمینه امانتداری باید تمام اعضا و جوارح انسانها در مسیر الهی عمل کند و از بندگی شیطان و در مسیر وسوسه های شیطانی خود را دور کرده و به خدای متعال پناه ببریم.

وی امانتداری را از ویژگیهای اخلاقی انسانها عنوان کرد و افزود: یکی از دستورات الهی به مسلمانان رعایت امانت است و این مهم همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به اهمیت رعایت و حفظ امانت خاطرنشان کرد: رعایت امانتداری در آموزه های دینی از جایگاه والایی برخوردار است و این مهم به عنوان نشانه هویت ایمانی و اعتقادی انسان عنوان شده است و امنیت روانی را در پی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در سخنانی امانتداری و راستگویی را از شاخصه های انسان با ایمان عنوان کرده است، یادآور شد: خدای متعال در رابطه با امانتداری بین مردم به پیامبران امر فرمودند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه امانتداری از ویژگیهای مهم فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امانت مقابل خیانت قرار دارد و خیانت از نظر عقلی و دین از زشت ترین خصایص به شمار می آید که باید از آن دوری کرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به امانتداری در زمینه های گوناگون خاطرنشان کرد: امانتداری در عرصه های گوناگون متفاوت بوده و انسان با انجام وظیفه خود و حفظ امانت باید در جهت خدمت به مردم اقدام کند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه برای افرادی که اموال بیت المال را به صورت امانت در اختیار دارند، باید در حفظ بیت المال و استفاده صحیح از آن کوشا باشند، تصریح کرد: در رابطه با اسرار مردم نیز نباید این اسرار را افشا کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان مسؤولیتها و بیت المالی که در اختیارش قرار می گیرد امانت است و باید در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید در حفظ بیت المال امانتدار مردم باشند و در این امانت خیانت نکنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به اینکه خیانت در امانت گناه محسوب می شود، بیان داشت: بی اعتمادی، بدبینی دیگران، نارضایتی خداوند، کم شدن ارزش و اعتبار عمومی، از دست دادن دوستان و قطع روابط در دنیا و آخرت از جمله پیامدهای خیانت در امانت است.

وی ابراز داشت: برای بهره مندی از لطف الهی باید به این وظیفه خویش عمل کرده و در حفظ امانتداری گامهای مثبتی برداشته و تلاش کنیم این فرهنگ را در جامعه تبیین و تقویت کنیم./202/9459/ب1

ارسال نظرات