۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۸۰۹۱۹
صالحی امیری:

برآورده کردن مطالبات اصحاب هنر و رسانه اولویت ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: امروز اصحاب هنر و رسانه در زمینه سلامت، درمان، امنیت شغلی و معیشت دارای مشکلاتی هستند که برآورده کردن مطالبات آنها از اولویت‌های ما است.
وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در نخستین نشست خبری خود که در وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، گفت: برای این که ما بتواینم در کشور به یک اعتدال فرهنگی دست پیدا کنیم لازمه آن گفت وگوی فرهنگی، انسجام و وفاق ملی است.

وی افزود: همه ما باید به نحله‌های فرهنگی احترام بگذاریم چرا که همگی در دایره انقلاب از حقوق برابر برخوردار هستیم، ما باید اشتراکات یکدیگر را شناسایی کرده تا آگاهی و درک بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: دولت به گفتمان حاکم بر نظام اسلامی وفادار است.

وی درباره اینکه همه ایران تهران نیست، بیان داشت: سیاست ما مبتنی بر عدالت فرهنگی است بر همین اساس باید در زمینه مسائل فرهنگی تمامی شهرها و روستاهای کشورمان از حق برابر با تهران برخوردار باشند.

صالحی امیری با اشاره به اصل امنیت فرهنگی اصحاب رسانه و هنر، گفت: اصحاب رسانه و هنر باید احساس امنیت فکری، بیان و قلم را داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در تبیین اصل تولی‌گری و پرهیز از تصدی‌گری دولت عنوان کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد در آینده به صورت جدی واگذاری امور فرهنگی به صنوف و اتحادیه‌ها خواهد بود در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه سیاست گذاری، حمایت و نظارت را بر عهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز ما در حوزه فرهنگ عمومی دارای آسیبهای جدی هستیم، گفت: در این مدت ما تغییراتی را در ساختار شورای فرهنگ عمومی آغاز کردیم که در سال 96 اولویت با سبک زندگی اسلامی، خانواده، سرمایه اجتماعی، اخلاق و اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

صالحی امیری تصریح کرد: دولت قصد دارد سازمان نظام رسانه‌ای را در حوزه اقتصاد تقویت کند، معاونت مطبوعاتی نیز سیاست گذاری، حمایت و نظارت را برعهده خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: لازم به ذکر است اعضای سه حوزه خانه سینما، تئاتر و موسیقی در این سازمان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز اصحاب هنر و رسانه در زمینه سلامت، درمان، امنیت شغلی و معیشت دارای مشکلاتی هستند که برآورده کردن مطالبات آنها از اولویتهای ما است.

صالحی امیری با اشاره به حوزه فرهنگ دینی، اظهار داشت: مبانی نظام مبتنی بر اندیشه دینی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است گسترش فرهنگ دینی از رسالتهای وزارت فرهنگ و ارشاد است که در این زمینه نیاز به تقویت ساختار منابع مالی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: تلاش حداکثری برای افزایش فکری نخبگان، مطالعه و پژوهش، اخبار سنجی برای اجرای سیاستها ضرورت قطعی است.

صالحی امیری به بودجه‌هایی که به نهادها و ارگانهای خارج از ارشاد داده می‌شود اشاره کرد و گفت: در مقابل این نهادها و ارگانها رویکرد ما مبتنی بر تقابل نیست سیاست دولت بر این اساس است که این نهادها باید تقویت شوند اما باید تمرکز از بخش بودجه به سیاست گذاری منتقل شود.

وی درباره مشکل ممیزی یا تیراژ اظهار داشت: ما مخالف سخت گیری در حوزه فرهنگ و هنر هستیم چرا که این عرصه از جنس گفت وگو و تعامل است اما این به معنای عدم نظارت نیست./807/پ201/ص

 

ارسال نظرات