۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۰۵۲
روح افزا:

زن به پایگاه عاطفی پایدار نیاز دارد

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جامعه غربی آلوده است و دیگر مرد و زن تن به ازدواج نمی دهند و این درحالی است که زن به پایگاه عاطفی پایدار نیاز دارد.
جامعه زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، خانم روح افزا، معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سلسله نشست های بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی سیره استاد بانو علویه همایونی در مکتب نرجس امروز 26 بهمن درباره زن تراز انقلاب اسلامی و نقش آن در تمدن سازی گفت: در حال حاضر وضعیت زنان در جامعه جهانی مطلوب نیست.

وی درادامه با بیان اینکه ما نتوانسته ایم در این عرصه حضرت فاطمه(س) را به عنوان یک الگوی کامل برای جهان معاصر معرفی کنیم و در این عرصه کم کاری کرده ایم، تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبری ما به دنبال معرفی الگوی سوم هستیم.

این پژوهشگر حوزه زنان با بیان اینکه زنانی هستند که معتقد به زندگی عادی هستند و زن متحجر شرقی کسی است که نمی تواند و در حاشیه است و بی نقش و در تاریخ اثر ندارد، تصریح کرد: در مدل دوم زن غربی است و الگو برای جهان است و از طرف ما این مدل قابل قبول نیست.

وی درادامه با طرح پرسش هایی مبنی بر باید و نبایدهای وظیفه زنان و نقش های چندگانه آنان در جامعه گفت: موضوع روز دنیا این است که فرزندان به دست مادران خودشان کشته می شوند و آغوش گرم مادر تبدیل به قتلگاه برای فرزندان شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این موضوع به این مطلب برمی گردد که ما دستمان از احکام اسلامی در سطح جهانی کوتاه است، گفت: چرا که الگوی حضرت زهرا(س) را برای نجات بشریت معرفی نکرده ایم.

زن الگوی سوم نه شرقی است و نه غربی

وی با بیان اینکه زن الگوی سوم نه شرقی است و نه غربی، اظهار کرد: باید این پرسش را مطرح کرد که چرا زن در جوامع غربی به ذلت افتاده است و می توان گفت اگر عفت نباشد زنان به مرحله ای می رسند که امروز در غرب رسیده اند.

روح افزا با بیان اینکه عمده ترین علت اینست که اینها موفق به ازدواج پایدار نمی شوند، تصریح کرد: در همین راستا مهمترین دلیل هم حضانت است و وقتی که بچه ها بی سرپرست می شوند و همه چیز دست زن سپرده می شود و فرصت های ازدواج مجدد را از دست می دهند.

زن به پایگاه عاطفی پایدار نیاز دارد

وی با بیان اینکه آنان از زنان حمایت های مادی خوبی می کنند و زنان ازدواج نکرده هم بچه دارند، اظهار کرد: جامعه آنان آلوده است و دیگر مرد و زن تن به ازدواج نمی دهند و این درحالی است که زن به پایگاه عاطفی پایدار نیاز دارد.

این پژوهشگر حوزه زنان با طرح این پرسش ها که چطور می توان الگوی فاطمه و آسیه داشت، تصریح کرد: وضع نابسامان سینماهای ما بیشتر به معرفی الگوهای غربی در عرصه زنان پرداخته است و در فیلمهای خودشان روابط با نامحرم را ترویج می کنند.

عفت کلید رستگاری است

وی با بیان اینکه عفت کلید رستگاری است، تصریح کرد: فاطمه(س) محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز بود چرا که ولایت مدار بود و تلاشش این بود که هیچگاه جلوه گری و جاذبه ظاهری نداشته باشد.

روح افزا درادامه با بیان مقایسه روح لطیف و عشق ورزی حضرت فاطمه(س) نسبت به همسر و فرزندان گفت: اکثریت طلاق ها در جامعه امروز ما به حق من و تو بر می گردد و در این دنیا اسیرماهواره و موبایل شده ایم.

وی درادامه با انتقاد نسبت به این موضوع که چرا حضرت زهرا(س) را به متن جامعه نیاورده ایم، تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبری در عرصه سیاسی آیا سیاسی تر از فاطمه(س) کسی هست که تن به تن برای مقام ولایت می جنگد و ما واقعیت حضرت زهرا(س)را به خوبی منعکس نکرده ایم./201/934/ب1

ارسال نظرات