۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۸۱۵۷۸
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

براي رفع مشكلات مردم كار محسوسي انجام نشده است

امام جمعه اصفهان با بیان این که كارهاي بسياري براي رفع مشكلات مردم مي‎توان انجام داد، گفت: بايد تدبيري صورت گيرد تا مشكلات مردم برطرف شود.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سالروز قيام مردم تبريز در حمايت از مردم قم به ديدار مردم تبريز با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از مردم تشكر كردند به خاطر حضور در اين راهپيمايي كه امسال نسبت به سالهاي گذشته بسيار متفاوت بود، رهبر انقلاب فرمودندكه بنده زبانم قاصر است از اينكه از ملت تشكر كنم،‌ اين مردم هستند كه مقابل دشمن ميايستد و حرف خود را ميزنند و مردم اين حضور مردمي را به حساب گلايه نداشتن از فعاليت آنان نگذارند، مردم از مسؤولان گلهمندند.

وي افزود: رهبر انقلاب فرمودند كه ما در پايان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل قرار داريم و مسؤولان بايد نشان دهند براي اقدام و عمل چه كردهاند، نگويند بايد چنين بشود، بگويند چنين شد، نميشود گلايههاي مردم را ناديده گرفت.

امام جمعه اصفهان گفت: براي رفع مشكلات مردم كار محسوسي انجام نشده است، كارهاي بسياري در اصفهان ميتواند انجام شود ولي بايد تدبير بشود تا مشكلات مردم برطرف شود، مردم براي اسلام و براي دين مياتستند و اين دليل بر اين نيست كه از مسؤولان راضي هستند.

وي با اشاره به طرح بحث آشتي ملي از سوي برخي, خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اين حرف آشتي ملي چيست؟ منظور آنها اين بوده كه با اهل فتنه هم آشتي بكنيم و برخي هم اين فكر را دارند كه ما بايد با همه خوب باشيم و اين غلط است كه اين فكر را بكنيم كه ما با همه ميتوانيم خوب باشيم، نميشود با همه خوب بود اگر انسان هدفي دارد در مقابل كسي كه جلوي هدفش ايستاده نميتواند خوب باشد.

آيتالله طباطبايينژاد با بيان اينكه ما انقلاب كرديم و دين داريم و فداي انقلاب ميشويم و آن وقت بياييم با كسي كه عليه انقلاب است خوب باشيم، ابراز كرد: در اين راهپيمايي از انواع قوميتها و زبانها آمدند و ما با آنها قهر نيستيم و با دشمن قهر هستيم، با آناني كه در روز عاشورا احترام نگذاشتند و يك بسيجي را  لخت كردند و زدندش بايد خوب باشيم؟ با شمر هم بايد خوب بود؟ براي آشتي ملي؟ اين حرفهاي نامربوطي است، نميشود كه با همه خوب بود.

وي همچنين با اشاره به حادثه سقوط هواپيماي مسافربري و شهادت شهيد محلاتي در زمان جنگ تحميلي، ابراز كرد: شهيد محلاتي نماينده امام(ره) در سپاه پاسداران با عده زيادي از نمايندگان و روحانيان براي سركشي به جبههها ميرفتند دو تا از جنگندههاي عراقي به آنان حمله كردند و آنان را به سقوط كشاندند كه ما به روح پاك اين عزيزان درود ميفرستيم و به صداميان لعنت ميفرستيم.

امام جمعه اصفهان در خطبه اول با اشاره به اينكه موجودات عالم درك و آگاهي دارند و تسبيح خداوند را ميگويند، ادامه داد: در ماجراي حضرت سليمان(ع) كه در قرآن آمده است، مورچهاي به بقيه مورچهها گفت كه اي مورچهها كنار برويد تا حضرت سليمان و سپاهيانش شما را پایمال نكنند./914/201/ب2

ارسال نظرات