۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۸۲۴۱۱
قائم مقام حوزه علمیه استان تهران:

امام در منشور روحانیت، به انقلابی ماندن حوزه‎های علمیه تاکید داشتند

قائم مقام حوزه علمیه استان تهران گفت: امام راحل در منشور روحانیت به آسیبهایی مانند نفوذ بیگانگان، فاصله گرفتن از روحیه انقلابی و به فکر مردم بودن اشاره می‎کنند.
منشور روحانیت

حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق قائم مقام حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت، گفت: روز گذشته به مناسبت فرار رسیدن سالروز صدور منشور روحانیت مراسم تجدید میثاق فضلا، مدیران و اساتید حوزههای علمیه استان تهران با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب برگزار شد.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در دوسال پایانی عمر مبارکشان مهم‌ترین اقدامات و مسائلی که احساس می‌کردند آینده نظام به آنان وابسته خواهد بود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیامها و منشورهای امام راحل و راهبردهای ایشان در این دو سال صادر شد، اضافه کرد: در سوم اسفند سال 67 حضرت امام پیام مفصلی را خطاب به مراجع بزرگوار، مسؤولان گرامی، روحانیت ارزشمند، ائمه جماعات و حوزویان صادر کردند که این پیام به حق منشور روحانیت نام گذاری شده است.

حجت الاسلام رحیمی صادق در تبیین اینکه امام راحل در منشور روحانیت به جایگاه روحانیت در طول تاریخ و رسالت آنان اشاره میکنند، گفت: آن چه که آینده حوزه‌ها و نقش بلند آنان را تامین می‌کند حضرت امام در این پیام به صورت روشن و واضح بیان می‌کنند.

قائم مقام حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: در منشور روحانیت امام راحل به آسیبهایی که ممکن است حوزههای علمیه را تهدید کند اشاره و از مباحثی همچون نفوذ بیگانگان، فاصله گرفتن از روحیه انقلابی و به فکر مردم بودن سخن به میان می‌آوردند.

وی تصریح کرد: روز گذشته حوزه علمیه تهران به عنوان یک حرکت نمادین به مناسبت سالروز سوم اسفندماه با شرکت و حضور مسؤولان، مدیران و اساتید حوزه علمیه تهران در حرم امام راحل، تجدید عهدی با روح بلند و ملکوتی حضرت امام راحل و نیز تجدید بیعتی دیگر با خلف صالح امام راحل، رهبر معظم انقلاب داشتند.

وی افزود: پس از مراسم تجدید حاضران به سوی گلزار شهدا حرکت کرده بر مزار شهدای مدافع حرم و شهدای آتش نشان که در آستانه اربعین شهادت آن عزیزان است حاضر و برای آنان از خداوند منان علو درجات را مسألت کردند.

حجت الاسلام رحیمی صادق با تأکید بر اینکه روحانیت همیشه در کنار مردم و با مردم بوده، گفت: روحانیت همیشه در کنار مردم و در آلام و دردهای آنان همیشه خود را شریک و همراه می داند./813/302/ب2

ارسال نظرات