۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۳۹۰

بازنشر/ نفوذ آموزشی با سند ۲۰۳۰/ حوزه سکوت نکند

پژوهشگر حوزوی امضای «سند ۲۰۳۰» یونسکو از سوی مسؤولان را پذیرش نفوذ دشمن معرفی کرد و گفت: حوزه نباید در برابر این مسأله سکوت کند.
حجت الاسلام علی محبی مدیر مدرسه فاطمی قم سند 2030

حجت‌الاسلام علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن هشداری به مسؤولان مبنی بر اینکه باید نسبت به بازتاب اعمال خودشان در جامعه آگاه باشند، ابراز داشت: چند مدت قبل، مسؤولان با بی دقتی اقدام به امضای «سند آموزشی 2030» کردند که طبق آن کودکان باید از دبستان با مسائل جنسی آشنا شوند و این موضوع سبب نارضایتی بسیاری از اقشار جامعه و از جمله علما و بزرگان شد.

کارشناس دینی و پژوهشگر حوزوی با اشاره به نفوذ دشمن در مسأله امضای «سند 2030» اظهار داشت: با توجه به اینکه امضاکنندگان سند یاد شده، آگاه به آموزه‌های دینی بوده، از زیربناهای اعتقادات مردم آگاه بودند و از پیامدهای این موضوع خبر داشتند، نمی‌توان قبول کردن این قانون آموزشی را از سوی آنان مسأله‌ای سهوی دانست.

وی افزود: حوزه نباید در برابر این مسأله سکوت کند بلکه باید با صدور بیانیه و یا رفتن دسته جمعی به محضر مراجع عظیم‌الشأن و مطلع کردن آنان از این موضوع و گردهمایی‌ها دولت را از پذیرش این سند که به‌صراحت می‌توان گفت پیامدهای جبران ناپذیری در افکار کودکان ما ایجاد می‌کند منصرف سازند.

حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، رسانه‌های انقلابی، منبری‌های معروف، اساتید حوزه و دانشگاه باید پیامدهای ناگوار «سند2030» را برای اقشار جامعه روشن کنند چراکه برخی مسؤولان با نیرنگ و فریب به مردم گفته‌اند پذیرفتن این سند و پیاده‌سازی قوانین آن در نظام آموزش و پرورش سبب پیشرفت فرزندان شما می‌شود.

معنویت جوانان در تیررس دشمنان

حجت‌الاسلام محبی با تأکید بر اینکه دولت اسلامی باید هرچه زودتر فضای مجازی را سامان بخشد، عنوان کرد: امروزه برای انحراف جوانان، در خارج از کشور شبکه‌هایی با هدف ترویج «فحشا» ایجاد شده است، متأسفانه جوانان در رویارویی با مباحث انحراف آور به آرامی و به مرور زمان از معنویت‌شان کاسته شده و به سمت فرهنگ ناهنجار غربی سوق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که فضای مجازی بستر نفوذ دشمنان برای گمراهی جوانان است، گفت: دشمن در حال نفوذ در امور معنوی مردم است که اگر جلوی آن گرفته نشود به زودی شاهد ضعیف شدن بُعد اعتقادی جوانان خواهیم بود؛ مسؤولان باید با اندیشه و عمل خود همواره فرهنگ معنویت‌گرایی را در جامعه احیا کنند.

کارشناس و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه رایگان قراردادن فضای مجازی در اختیار جوانان از جمله اقدامات دشمنان در عرصه معنویت‌زدایی در ایران است، اظهار داشت: دشمن با هدف قراردادن اعتقادات جوانان سعی دارد بستری برای نفوذ فرهنگی در جامعه پیدا کند و به راحتی بر کشور غالب شود.

چشمه‌هایی از امید به معنویت‌گرایی

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه بسیاری جوانان کشور هنوز چشمه‌هایی از معنویت در دل‌های آنان جاری است چراکه با شوق در مراسم‌های مذهبی مانند اعتکاف شرکت می‌کنند؛ بنابراین می‌توان نسبت به آینده آنان امیدوار بود چراکه همین چشمه از معنویت می‌تواند نوری برای هدایت آنان باشد؛ از طرفی دیگر نیز افرادی هستند که به سبب ضعف در ایمان زود در دام دشمن افتاده و دچار رنگباختگی فرهنگی می‌شوند.

حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: شرکت کردن مردم در راهپیمایی 22 بهمن و بیزاری جستن آنان از سران فتنه 88 و محکوم کردن آنها دلیل محکمی است برای اینکه بگوییم دشمن هر قدر هم تلاش کند نمی‌تواند بر این مرزوبوم غالب شود.

وی در پایان یادآور شد: مسؤولان در زندگی شخصی خود همچون حجاب زنان خود، تربیت فرزندان، رفتار، گفتار، نوع درآمد و برخورد در جامعه به طور کامل منطبق بر آموزه‌های دینی کنند تا این اعمال آنها سبب معنویت‌گرایی مردم و جلب اعتمادشان شود./841/ت302/س

ارسال نظرات