۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۸۳۶۲۹
13 اسفندماه؛

پنجمین کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» در اندیشمک برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با اشاره به کم کاری های صورت گرفته در حوزه شعر و داستان از برگزاری پنجمین کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» با محوریت شعر و داستان و ادبیات در اندیمشک خبر داد.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به پنجمین کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» که 13 اسفندماه در اندیشمک برگزار می شود، ابراز داشت: در وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد خوزستان در حوزه های ادبیات، شعر و داستان کم کاری هایی صورت گرفت که از این نظر در پی جبران هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه اداره جشنواره های مهمی همچون دفاع مقدس و شعر انقلاب باید به وزارت ارشاد سپرده شود، افزود: جشنواره مکتب جنوب را در نیمه اول اسفندماه و همچنین جایزه ادبی شاعر مرحوم ملا فاضل سکرانی در حوزه شعر و ادبیات داستانی را اواخر اسفندماه برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» یادواره شهدای دوکوهه اندیمشک است، خاطرنشان کرد: دوکوهه اندیمشک معراج پرواز بسیجیان و رزمندگان به جبهه ها است و این کنگره پیوندی عمیق و زیبا با شهید و شهادت دارد.

جوروند بازشناسی و احیای آموزه های دفاع مقدس، ثبت موقعیت ها و اماکن دوران دفاع مقدس و نقش آنها در ادبیات پایداری را از جمله اهداف برگزاری کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» برشمرد.

وی اعتلای ادبیات پایداری و هویت بخشی به شعر و ادبیات پایداری را دیگر اهداف پنجمین کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» دانست و خاطرنشان کرد: خوزستان مرکز پایداری و کانون دفاع مقدس است و از این نظر باید ادبیاتی کاملا قوی و پایدار داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در کنگره «مُلک مَلکوت» آذرماه اعلام شد، اظهار داشت: تاکنون 600 اثر از 250 شاعر و نویسنده از 29 استان کشور به دبیرخانه کنگره رسید که در این میان 330 اثر شعری از 116 شاعر و 270 داستان از 134 نویسنده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سارا خادم، محمد یزدان پور و پوران الهی داوران اولیه حوزه داستان هستند، افزود: حسین مهرآذین، ارمغان ب و اکبر بهداروند داوران اولیه حوزه شعر هستند.

جوروند گفت: قاسمعلی فراست، خسرو باباخانی و محمدرضا یزدانی پور داوران نهایی حوزه داستان، و غلامرضا طریقی، بهروز جلالی و ارمغان بهداروند داوران نهایی حوزه شعر هستند که در این میان مرتضی سرهنگی، محمدعلی بهمنی و ابراهیم اسماعیلی مهمانان ویژه کنگره هستند.

وی به تلاش های صورت گرفته برای انتقال دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس در خوزستان اشاره و عنوان کرد: در سال کنونی جشنواره هایی از جمله تئاتر لاله های سرخ اندیشمک، تئاتر باغملک، تئاتر کودک دزفول، جشنواره تئاتر و فیلم فجر خوزستان و نیز جشنواره موسیقی استانی در خوزستان را برگزار کردیم./203/9456/ب1

ارسال نظرات