۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۸۳۶۴۴
دبیر پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت خبر داد؛

ارسال 600 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ادبی ملک ملکوت

دبیر پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت از ارسال 600 اثر از ۲۵۰ شاعر و نویسنده سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی بازگیر، دبیر پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت، در نشست خبری مرتبط با پنجمین کنگره ملی ادبی «مُلک مَلکوت» که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به اینکه عنوان کنگره مزبور نکوداشت ادبی دوکوهه اندیمشک است، خاطرنشان کرد: این کنگره 13 اسفندماه با حضور مسؤولان استانی، کشوری، شاعران و نویسندگان مطرح کشوری برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت با بیان اینکه 600 اثر از ۲۵۰ شاعر و نویسنده به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: داوری های اولیه و نهایی صورت گرفته است و هم اکنون در انتظار مشخص شدن اثرات برتر هستیم تا عصر روز جمعه و همزمان با اختتامیه کنگره مراسم تقدیر و تشکر از برگزیدگان صورت گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت روز جمعه برگزار می شود، اظهار داشت: صبح روز جمعه دو کارگاه آموزشی در حوزه شعر و داستان با موضوع ادبیات پایداری و با حضور اساتید بنام ادبیات پایداری و شعر همچون مرتضی سرهنگی، محمدعلی بهمنی، طریقی و جلالی برگزار خواهیم کرد.

بازگیر عنوان کرد: این کنگره با هدف بازشناسی و احیای آموزه های دفاع مقدس، هویت بخشی به شعر و ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری، ثبت موقعیت‌ ها و اماکن دفاع مقدس در دو بخش شعر و داستان برگزار خواهد شد.

وی دوکوهه اندیمشک را ورودی و پل ارتباطی اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس و برخوردار از جایگاه ویژه در ادبیات پایداری برشمرد و افزود: در این کنگره بحث شهدای مدافع حرم افزوده شد که به صورت ویژه به آن رسیدگی می شود./203/9456/ب1

ارسال نظرات