۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۸۳۶۴۵
همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی؛

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی اشراق برگزار می شود

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی اشراق، همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
حجت الاسلام حسن محمودی دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق

حجت الاسلام حسن محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی اشراق عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره روز بیستم فروردین همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: بیش از 1920 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که بیشترین آثار متعلق به طلاب قم است که در مجموع از لحاظ سطح کیفی، کیفیت آثار بیش از انتظار ما بود.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره هنرهای تجسمی اشراق تصریح کرد: در برخی رشته ها مانند تصویر سازی، عکاسی و گرافیک آثار بسیار خوبی دریافت شد که نشان دهنده سطح بالای طلاب در این رشته ها است که برخی از آنها می توانند نمایشگاه فردی در سطح بسیار بالایی برپا کنند.

حجت الاسلام محموی حضور طلاب در این رویداد هنری را راضی کننده توصیف کرد و افزود: با توجه به خدمات و امکانات ارائه شده، حضور طلاب بسیار راضی کننده است اما باید فعالیت ها را در مسیری متمرکز کرد که برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی و خدمات ارائه شده به سایر استانها نیز تسری پیدا کند تا شاهد حضور پررنگ تر طلاب در این جشنواره باشیم.

مسؤول امور تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات خاطرنشان کرد: نگاه حوزه علمیه به مقوله هنر سال به سال بهتر شده است و تعاملی که در این بخش وجود دارد، نوید آینده ای روشن را می دهد.

وی اضافه کرد: دفتر تبلیغات حوزه علمیه در حد توان خود و با توجه به بودجه موجود، سعی کرده حمایت حداکثری از هنر داشته باشد که خرید و چاپ آثار و کمک به تولید اثر از مهمترین برنامه های حمایتی بوده است.

حجت الاسلام محمودی ارتباط دبیرخانه جشنواره با برگزیدگان دوره های مختلف جشنواره اشراق را مستمر دانست و ابراز کرد: راهی که ما در پیش گرفته ایم شامل چند هدف می شود که در مرحله اول رصد استعدادهای هنری طلاب سراسر کشور و سپس حمایت از آنها  از طریق خریداری آثار، چاپ اثر و آموزش از طریق برگزاری دوره، کلاس آموزشی و ورک شاپ های مختلف و همچنین حمایت از برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج کشور و معرفی به مراکز حوزوی از جمله این اهداف است.

وی ورود مراکز مختلف حوزوی به بحث حمایت از هنر را مهم قلمداد کرد و افزود: تمام مراکز حوزوی باید در بحث حمایت از هنر همگام و همسو شوند و این جامعه هنری را که گنجینه ای گرانبها برای حوزه است دریابند تا آنها بتوانند با حمایت های انجام شده، در مسیر تبلیغ و رشد فرهنگ اسلامی و همچنین احیای ارزش های مقدس و والای انقلاب ایفای نقش کنند.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره هنرهای تجسمی اشراق بی توجهی به موضوع اقتصاد هنر را یکی از آفات موجود در این بخش دانست و خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانسته ایم بحث اقتصاد هنر را در جامعه جا بیندازیم و نیاز است تا در این عرصه کارهایی زیادی انجام شود تا دغدغه های اقتصادی جامعه هنری رفع شود که لازمه آن حمایت مراکز مختلف حوزوی از مقوله هنر است./872/ت302/ی

ارسال نظرات