۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۸۴۰۴۵
مبلغ بحرینی:

پیروزی حکومت امام زمان از نصرت فاطمی سرچشمه می گیرد

حجت الاسلام ابراهیم انصاری بحرینی با بیان اینکه در قرآن، کلمه نصرت پس از ولایت بیان شده است، گفت: تمام نصرت‌ها و یاری‌های دنیا از گذشته تا پایان حکومت امام زمان(عج) در همه عرصه‌ها از حضرت زهرا(س) سرچشمه می گیرد.
حجت الاسلام ابراهیم انصاری بحرینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه از امشب در حرم مطهر امام رضا(ع) با مرثیه سرایی مداحان و سخنرانی وعاظ آغاز شد.

حجت الاسلام ابراهیم انصاری بحرینی، پژوهشگر و محقق دینی بحرینی در این مراسم با بیان این‌که اسامی فراوانی برای حضرت زهرا(س) وجود دارد که 9 تای آن‌ها نزد خداوند است، ابراز کرد: یکی از صفات حضرت زهرا(س)، منصوره است که از نصیر؛ از اسامی خداوند گرفته شده است؛ در قرآن نیز از این صفت با نام منصور برای امام زمان(عج) استفاده شده است.

وی به اسامی و صفت‌هایی که پنج تن آل عبا در دنیا با ‌آن شناخته می‌شوند اشاره و ابراز کرد: در این عالم پیامبر اکرم(ص) با صفت رحمت واسعه الهی، حضرت علی با صفت ولایت، حضرت زهرا(س) با صفت منصوره و نصرت، امام حسن مجتبی(ع) با صبر و امام حسین(ع) با اقامه نماز شناخته می‌شوند.

حجت الاسلام انصاری بحرینی تأکید کرد: بنابر این هرجا صحبت از رحمت  است، پیامبر اکرم(ص) مورد خطاب قرار دارند و همه رحمت‌هایی که از گذشته تا آینده در عالم وجود داشته و خواهند داشت برگرفته از فیض الهی است که به وسیله پیامبر(ص) به این عالم منتقل شده است.

سخنران حرم رضوی ادامه داد: از این روی هر گونه رحمتی حتی صله رحم و ارتباط با خویشاوندان، انسان را با رسول اکرم(ص) و رحمت ایشان مرتبط می‌سازد.

این مبلغ دینی بحرینی افزود: خداوند در قرآن نیز پیامبر(ص) را با صفت «رحمت» توصیف می‌کند و حتی صفت «رحیم» که مختص ذات الهی است را برای ایشان به کار می‌برد.

وی با بیان این‌که ولایت عالم از آنِ امام علی(ع)‌ است، ابراز کرد: تمام ولایت‌های دنیا از گذشته تا آینده حتی ولایت انبیاء از جمله ولایت حضرت ابراهیم(ع) و خلافت حضرت داوود(ع) برگرفته از ولایت امام علی(ع)‌است؛ ایشان در روایتی در این مورد می‌فرمایند: «من امیر المومنین بودم زمانی که آدم بین آب و گل بود».

حجت الاسلام انصاری بحرینی با بیان اینکه در قرآن، کلمه نصرت پس از ولایت بیان می‌شود، گفت: تمام نصرت‌ها و پیروزی و یاری‌های دنیا از گذشته تا پایان حکومت امام زمان(عج) در تمام عرصه‌ها از حضرت زهرا(س) سرچشمه می گیرد؛ این نصرت حتی در یاری کردن شاعران نیز دیده می‌شود، آنجا که امام رضا(ع) به دعبل خزاعی می‌فرمایند این روح القدس بود که این اشعار را به وسیله زبان تو بیان کرد و روح القدس در روایات به حضرت زهرا(س) تعبیر شده است.

محقق و پژوهشگر بحرینی خاطرنشان کرد: تمام صبرهای دنیا حتی صبر ایّوب نیز برگرفته از امام حسن(ع) است؛ از این رو با صبر می‌توان به امام حسن(ع) ارتباط بیشتری گرفت؛ البته صبری که پس از آن حرکت و تلاش باشد و تمام کسانی که اقامه نماز می‌کنند نیز با امام حسین(ع) ارتباط می‌گیرند.

وی به آیات یک تا سه سوره مبارکه روم اشاره و عنوان کرد: خداوند در این آیات که ارتباط تنگاتنگی با انقلاب اسلامی ایران و تشکیل جمهوری اسلامی ایران دارد، به شکست سپاه روم از سپاه ساسانی اشاره و تأکید می‌کند که در آینده با نصرت الهی ارتش روم بر ایران غلبه می‌کند.

سخنران حرم رضوی با بیان این‌که در ظاهر پیروزی روم بر ایران نباید اهمیتی برای مسلمانان داشته باشد، گفت: در روایات نیز تأکید شده است که با نصرت الهی، پادشاه ایران شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام انصاری بحرینی ادامه داد: با این وجود پس از شکست ایران از روم و حتی پس از فتح ایران از سوی  مسلمانان، نظام پادشاهی بر ایران به طور کامل از بین نرفت و این نظام از آغاز تا پایان 2500 سال عمر کرد تا در نهایت در سال 57 شمسی با نصرت الهی که به یاری رزمندگان اسلام آمد، پادشاه ایران شکست خورد و نظام پادشاهی به طور کامل برچیده شد.

گفتنی است، ویژه برنامه های سوگواری ایام فاطمیه در حرم مطهر رضوی با مرکزیت رواق دارالمرحمه در چندین نوبت همراه با مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت برگزار می شود./1308/201/ب2

ارسال نظرات