۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۰۸۱
معاون درمان وزیر بهداشت:

توسعه کامل اورژانس هوایی نیاز به خرید بالگرد‌های تخصصی است

حاجی آقاجانی با بیان این که برای توسعه کامل اورژانس هوایی نیاز به خرید بالگرد‌های تخصصی است، گفت:‌ دولت در تلاش است تا بالگرد‌های تخصصیِ دید در شب را خریداری کند و از آنجایی که قم موقعیت ویژه‌ای در کشور دارد، یکی از نخستین بالگرد‌ها را به قم اختصاص خواهیم داد.
حاجی آقاجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حاجی آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، امروز در مراسم افتتاح مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور، با بیان این که برای توسعه کامل اورژانس هوایی نیاز به خرید بالگرد‌های تخصصی است، اظهار داشت:‌ دولت در تلاش است تا بالگرد‌های تخصصیِ دید در شب را خریداری کند و از آنجایی که قم موقعیت ویژه‌ای در کشور دارد، یکی از نخستین بالگرد‌ها را به قم اختصاص خواهیم داد.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان این که خدمات دولت در خصوص تجهیز ناوگان‌های اورژانس ایده‌آل بوده است، ابراز داشت: دولت در طرح تحول سلامت اقدامات ویژه‌ای به اورژانس‌های زمینی ارائه داده است که اختصاص 2 هزار و 400 آمبولانس پیشرفته تا پایان عمر دولت از این موارد است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین بالگردهای تخصصی اورژانس و امکانات دید در شب، بیان کرد: بالگردهای تخصصی اورژانس در حال خریداری است و امیدواریم یکی از نخستین بالگردها در اختیار قم قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توسعه اورژانس هوایی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر 30 پایگاه هوایی اورژانس در کشور داریم و امیدواریم این تعداد به 44 پایگاه که مورد نیاز کشور است، برسد.

وی خدمات دانشگاه علوم پزشکی قم را ستودنی خواند و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی خدمات ویژه‌ای به مردم ارائه کرده است، از این رو می‌توان گفت اورژانس قم یکی از موفق‌ترین اورژانس های کشور است.

وی در ادامه افزود: قم در حوزه اورژانس عقب‌ماندگی‌هایی دارد و امیدواریم با اتمام و بهره‌برداری از پروژه بیمارستانی فرقانی، این نقیصه را برطرف کنیم./878/ 202/ص

ارسال نظرات