۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۸۴۷۰۸
به همراه تشییع دو شهید گمنام؛

اجتماع عزاداران فاطمی در مشهد برگزار شد

اجتماع عزاداران فاطمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و امام جمعه مشهد ضمن تشییع پیکر دو شهید گمنام در جوار مضجع منور رضوی برگزار شد.
اجتماع عزاداران فاطمی در مشهد اجتماع عزاداران فاطمی در مشهد2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان به مکتب اهل بیت و با حضور هیأتهای مذهبی مشهد، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با سوم جمادی الثانی در مشهد گردهم آمدند. 

این اجتماع رأس ساعت 9 در عرصه میدان شهدا با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و با قرائت زیارت حضرت زهرا(س)، مرثیه سرایی و مداحی ذاکران اهل بیت ادامه یافت.

بر اساس این گزاش عزاداران فاطمی در حالی که پیکر دو شهید گمنام را بر دوش داشتند، برای عرض تسلیت به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

این اجتماع با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شد.

دوستداران و رهروان امامت و ولایت در طول مسیر ضمن عزاداری و همراهی با مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) ندای «لبیک یا زهرا» سر دادند.

عزاداران از بست شیخ طوسی وارد حریم ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) شدند و ضمن عرض ارادت و تسلیت به ایشان در صحن انقلاب اسلامی تجمع کردند.

پس از ذکر مصیبت در منقبت زهرای مرضیه(ع)، مرثیه سرایی و مداحی امیر عارف و حاج احمد واعظی از سخنان آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان و امام جمعه مشهد بهره مند شدند.

در ادامه با طنین ندای ملکوتی اذان ظهر در حریم ملک پاسبان رضوی عزاداران به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ایستادند.

مراسم سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه(س) در حرم مطهر امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران با مرثیه سرایی و قرائت ادعیه از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت ادامه یافت./202/1308/ب1

ارسال نظرات