۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۸۵۷۲۷
سرمقاله؛

این چشمه خشکاندنی نیست

کشور اسیر واردات است؛ واردات هم از مبادی رسمی و هم از مبادی غیر رسمی و قاچاق، پدر اقتصاد را درآورده و تولید و اشتغال را به خاک سیاه نشانده است
واردات کالا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، کشور اسیر واردات است؛ واردات هم از مبادی رسمی و هم از مبادی غیر رسمی و قاچاق، پدر اقتصاد را درآورده و تولید و اشتغال را به خاک سیاه نشانده است و این وضعیت اسفبار ممکن نیست مگر به واسطه سیاست‌گذاران و مجریانی که به توان داخلی باور ندارند یا پای منافع‌شان  در میان است. البته روحیه عافیت‌طلبی بخشی از جامعه را هم باید به مجموعه علل و عوامل این فاجعه اضافه کرد.

مشابه چنین وضعیتی را هم کسانی در حوزه فرهنگ تعقیب می‌کنند؛ فرهنگ وارداتی و تخریب فرهنگ داخلی و درباره این دومی وضعیت هم خطرناک‌تر است و هم فراگیرتر، چراکه اولاً ماجرا برای بخش زیادی از جامعه ملموس نیست و لذا حساسیت‌ها بسیار رقیق است و ثانیاً به‌دلیل فراگیری، ریشه باورها و آرمان‌ها را می‌خشکاند و بی هویتی را نهادینه می‌کند.

نمونه‌ها در این نبرد نرم کم نیستند؛ به اسم کوروش و باستان‌گرایی فرهنگ اسلامی را تخریب می‌کنند‌؛ با پیشرو خواندن غرب بر سر فرهنگ ملی می‌زنند؛ با رواج فمینیسم زن مسلمان را امل قلمداد می‌کنند و تیشه به ریشه خانواده می‌زنند و به‌نام صلح‌طلبی و صلح اندیشی، فرهنگ فیاض دفاع مقدس را تخطئه می‌کنند. در واقع اینها ستون پنجم دشمن‌اند برای تکمیل شبیخون فرهنگی.

در این نبرد نرم اما باید هوشیار بود و فعال. دفاع مقدس آن گونه که حضرت رهبری در دیدار مسوولان راهیان نور تبیین فرمودند سرچشمه و کانون تقویت فرهنگی است در عرصه منازعه ما با دشمن. چشمه جوشان دفاع مقدس که امام راحل آن را برکت برای کشور و انقلاب خواندند، اکنون، هم نسل‌های امروز و فردا را سیراب می‌کند و هم، الهام‌بخش مبارزات جهادگران و مبارزان منطقه و جهان است.

در پاسداشت این  فرهنگ باید هوشیار بود، هم از انحراف‌ها و برداشت‌های ضعیف و سطحی و سلیقه‌ای و هم آنها که می‌کوشند با فرهنگ وارداتی چشمه زلال و جوشان دفاع مقدس را بخشکانند./1325//102/خ

ارسال نظرات