۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۸۵۹۳۶
احمد توکلی:

دولت برخورد با حقوق‌های نجومی را به خوبی تمام نکرد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با وجود ورود خوبی که به مسأله برخورد با مدیران دارای حقوق های نجومی داشت، به خوبی آن را تمام نکرد.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احمد توکلی شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه از سلسله جلسات «مردم گله مندند» که به همت حسنیه فرهنگی قرآن و عترت مشهد مقدس در محل این حسینیه برگزار شد، با اشاره به این که برخی مدیران نالایق با برداشت حقوق های نجومی و ایجاد فساد در کشور، موجبات یأس در بین مردم را فراهم آورده اند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم چنین شرایطی به یأس منتهی شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تبعیت از رهبری جامعه را راه اصلی پیروزی بر مشکلاتی از این دست دانست و گفت: اطاعت از امر و نهی رهبر جامعه واجب است. ممکن است در عالم نظر این تطابق واجب نباشد اما در عالم عمل اطاعت از رهبر جامعه به اندازه ای اهمیت دارد که حتی امیرمؤمنان(ع) با وجود پیش آمدن حوادث پس از رحلت پیامبر(ص)، به طور دقیق از عثمان تبعیت می کرد.

وی خاطرنشان کرد: تشریفات و حفاظت هایی که پس از ترور مسؤولان کشور در ابتدای انقلاب، اجباری شد، برای برخی مسؤولان خوشایند شد و به آن عادت کردند. زمان جنگ اگر مسؤولان درباره هر موضوعی اختلاف داشتند، روی ساده زیستی اختلافی وجود نداشت.

توکلی تصریح کرد: انسان های طمع کار و رانت خوار نباید به جایگاه های مدیریتی راه پیدا کنند اما امروز متأسفانه این افراد وضع کشور را به فساد سیستمی کشانده اند. البته فساد سیستمی به معنای فاسد بودن کل سیستم نیست؛ بلکه به معنای این است که برخی عناصر متعلق به سیستم دچار فساد شده اند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس یادآور شد: پس از فرمان صریح رهبر انقلاب برای برخورد با مدیران دارای حقوق های نجومی، طی نامه ای خطاب به آقای روحانی نوشتم «این اولین حادثه ای است که همه مردم با آن سروکار دارند و نفرت عمومی نسبت به آن به وجود آمده است. رهبر انقلاب به شما حکم حکومتی داده اند و حتی دفتر خودشان را موظف به همکاری با شما کرده اند.» اما دولت با وجود ورود خوبی که به مسأله داشت، به خوبی آن را تمام نکرد.

وی با اشاره به خطبه 207 نهج البلاغه که به حقوق بین مردم و حاکمیت اشاره کرده است، گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند «اگر حاکمیت حق مردم را ادا نکند و یا مردم از حاکمیت تبعیت نکنند، معالم جور پیدا می شود و اشرار بر مردم مسلط خواهند شد.» شرور آن مدیرعاملی است که وام چند هزار نفر با به چند نفر اعطا می کند که به این افراد، اصطلاحا «شرور یقه سفید» گفته می شود./820/ 202/ص

ارسال نظرات